معاون بهداشت و درمان کل سپاه در گفت و گو با دفاع پرس:

مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون برگزار می شود/تجلیل از هشت خانواده شهید جامعه پزشکی

معاون بهداشت و درمان کل سپاه گفت: امسال برای چهارمین سال پیاپی، آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود.
کد خبر: ۷۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ - 28February 2016

مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون برگزار می شود/تجلیل از هشت خانواده شهید جامعه پزشکی

سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان کل سپاه در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، درباره آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون، اظهار داشت: این مراسم بر خلاف دو سال گذشته که در محل بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار می شد، امسال در محل بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) و در تاریخ چهارشنبه 12 اسفند برگزار می شود که طی آن سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و یکی از مدعوین کشوری به ایراد سخن می پردازند.

وی افزود: علت اینکه امسال این مراسم در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) برگزار می شود، بدین خاطر است که با برگزاری چنین برنامه هایی می خواهیم بیمارستان های صحرایی دوران دفاع مقدس را احیاء کنیم.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه حدود 50 بیمارستان صحرایی در دوران دفاع مقدس وظیفه امداد رسانی و درمان مجروحان جنگی را برعهده داشتند، ادامه داد: بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) هم که اکنون با بازسازی های صورت گرفته در آنجا، به موزه بهداری دفاع مقدس تبدیل شده، تا حدود شش سال پیش در تلی از خاک مدفون بود اما اکنون با تلاش هایی که صورت گرفت، این محل به عنوان موزه بهداری در دفاع مقدس پذیرای کاروان های راهیان نور است.

وی با تأکید بر اینکه نقش بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) در کربلای چهار و پنج و الفجر هشت با هیچ بیمارستان صحرایی قابل قیاس نیست، بیان داشت: بی تردید ار نظر من شاخص ترین بیمارستان صحرایی دوران دفاع  مقدس، همین بیمارستان است؛ به همین خاطر سعی داریم این بیمارستان را که اکنون حالت خوابگاهی صرف برای کاروان های راهیان نور دارد، به محلی همانند بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) تبدیل کنیم.

معاون بهداشت و درمان کل سپاه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای انتقال مرکز دفن زباله های آبادان که در نزدیکی بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع)، قرار دارد، اقدامی صورت گرفته یا نه، عنوان کرد: از دو ماه پیش جلساتی را با شهرداری آبادان برگزار کردیم تا محل دفن زباله ها به محل دیگری منتقل شود که تقریبا بخش اعظمی از این کار صورت گرفته و امیدواریم در آینده این دغدغه به طور کامل مرتفع شود.

وی همچنین با بیان اینکه برای تأمین برق و آب این بیمارستان نیز تدبیرهای لازم صورت گرفته، گفت: صبح روز 12 اسفند 94 نشست تخصصی با موضوع نقش بیمارستان های صحرایی در تروماهای ناشی از جنگ بر گزار می شود و بعد ازظهر همین روز نیز مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون برگزار می شود که طی آن از هشت خانواده شهید جامعه پزشکی شامل سه پزشک شهید، دو دانشجوی پزشکی شهید، دو امدادگر، پرستار و بهیار شهید و یک فرمانده بهداری شهید، تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

سردار عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه پنج شنبه 13 اسفند نیز ادامه نشست تخصصی نقش بیمارستان های صحرایی در تروماهای ناشی از جنگ در آبادان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دوشنبه و سه شنبه این هفته نیز که مصادف با دهم و یازدهم اسفند است، شاهد برگزاری کنگره میان دوره ای جراحی با عنوان طب و رزم در دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواهیم بود.

وی در پایان به موضوع ضرورت توجه به بیمارستان های صحرایی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: همان گونه که اشاره شد در دوران دفاع مقدس حدود 50 بیمارستان صحرایی فعال مانند بیمارستان های امام حسین(ع)، امام رضا(ع)، فاطمه الزهرا(س) و علی بن ابیطالب(ع) داشتیم که باید تا حد امکان در بازسازی این بیمارستان ها کوشا باشیم که البته انجام این عمل هم نیازمند بودجه است؛ موضوعی که علی رغم میل باطنی باعث شده تا طرح احیاء محل شهادت دکتر رهنمون یعنی بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) مسکوت باقی بماند.   

گفتنی است زمانی که گزارش اهدای این جایزه به عرض مقام معظم رهبری رسید، ایشان فرمودند: «کار خوبی است، انجام دهند»؛ به همین خاطر هر ساله هیات امنای مراسم اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که به ریاست سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود، از افرادی که دارای شرایط لازم باشند، تقدیر به عمل می آید.

نظر شما
پربیننده ها