سردار ادیبی به دفاع پرس خبر داد؛

تصویب ساخت یادمان شهدای دشت ذوالفقاری/ تقویت موضوع محوری در راهیان نور غرب و شمالغرب

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از تصویب ایجاد یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ - 14May 2016

تصویب ساخت یادمان شهدای دشت ذوالفقاری/ تقویت موضوع محوری در راهیان نور غرب و شمالغرب

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور در تاریخ 23 اردیبهشت، گفت: در این جلسه ایجاد یادمان شهدای دشت ذوالفقاری در آبادان با محوریت نمایش حماسههای کوی ذوالفقاری، شکست حصر آبادان و مقاومتهای مدافعان آبادان از جمله گروه فدائیان اسلام تصویب شد.

وی افزود: مرحله مطالعاتی انجام و ساخت این یادمان در سال جاری آغاز خواهد شد.

ادیبی تصریح کرد: اکنون 4 راهیان نور یعنی راهیان نور جنوب، غرب، شمالغرب و دریایی را داریم که در هر کدام بنا به مفاهیم موجود به آن خواهیم پرداخت. در راهیان نور جنوب از آنجایی که به صورت مستقیم با توان دشمن روبرو بودیم به حماسههای مردمی و نیروهای مسلح و بسیج در استان خوزستان و در انجام عملیاتها و مدیریت و توانمندنی نظام در دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: در راهیان نور غرب با سوژههای بسیاری در حوزه دفاع مقدس روبرو هستیم. عملیاتهای مرصاد و بازی دراز از این قبیل موضوعات هستند. در این منطقه مردم کرمانشاه و ایلام همراه با نیروهای مسلح به مقابله با رژیم بعث پرداختند لذا تبیین این حوادث در یادمانها و راهیان نور غرب در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص راهیان نور دریایی و شمالغرب نیز گفت: راهیان نور دریایی در استانهای بوشهر و هرمزگان انجام میشود. در بحث راهیان نور شمالغرب با موضوع جنگهای ترکیبی روبرو هستیم. یعنی جنگهای دشمن بعثی با همکاری ضدانقلاب یعنی کومله و دمکرات که علیه ایران انجام میشد. آزادسازی پاوه یکی از موضوعاتی است که در راهیان نور شمالغرب به آن پرداخته میشود. از سالها قبل برنامهای به مناسبت آزادسازی پاوه در مردادماه هر سال برگزار میشد که سال گذشته با اجرا و پوشش رسانهای بهتر این کار تقویت شد.

ادیبی هدف از پرداخت موضوعی به راهیان نور شمالغرب را یادآوری حماسههای افتخارآفرین به مردم دانست و گفت: به دنبال تقویت موضوع محوری در راهیان نور شمالغرب و غرب هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار