هراس رژیم صهیونیستی از ضربه نظامی سنگین حزب‌الله/ ۱۰۰هزار موشک در انتظار شلیک

مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی هراس و نگرانی خود را از ضربه سنگین نظامی حزب‌الله لبنان به این رژیم با استفاده از یکصدهزار موشک ابراز داشتند.
کد خبر: ۷۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ - 01March 2016

هراس رژیم صهیونیستی از ضربه نظامی سنگین حزب‌الله/ ۱۰۰هزار موشک در انتظار شلیک

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه رأی الیوم در گزارشی بهقلم «زهیر اندراوس» به بررسی اظهارات اخیر مسئولان رژیم صهیونیستی درباره قدرت حزبالله و روند تحولات آینده در صورت بروز جنگی احتمالی پرداخت و نوشت: «اظهارات مقامات اسرائیل درباره حزبالله در برهه اخیر رو به افزایش است».

منابع بلندپایه رژیم اسرائیل در تلآویو به روزنامه یدیعوت آحارانوت گفتند: «حزبالله به یک خطر اساسی برای مرز شمالی (فلسطین اشغالی) و سراسر آن تبدیل شده است و ارتش اسرائیل خود را برای وضعیت مناسب در برابر آن آماده میکند».

بهگفته این منابع، فرض نخست این است که حزبالله با توجه به حضورش در سوریه و میادین دیگر درحال حاضر نفعی در آغاز جنگ سوم لبنان نمیبیند.

این منابع افزودند: حزبالله تجربه عملیاتی بزرگی در همه زمینهها کسب میکند، اما در این حین، در آرایش خود در مقابله با ارتش اسرائیل تغییری ایجاد نکرده است.

بهگفته این منابع، خطر حزبالله بهدلیل قدرت آن در وارد کردن ضربه سنگین نظامی به اسرائیل با یکصدهزار موشک یعنی میانگین 1.200 موشک در روز است، که از سکوهای پرتاب موشک پنهانشده در دهها روستای جنوب لبنان شلیک خواهند شد.

بهگفته این منابع، دومین گام که سید حسن نصرالله از آن سخن گفت همان اشغال منطقه الجلیل است. منظور وی اجرای عملیات یگانهای نظامی برای نفوذ به عمق خاک (فلسطین اشغالی) نبود بلکه کنترل بر روستاهای نزدیک حصار مرزی جنوب لبنان است که تعداد زیادی از این روستاها در طول مرز شمالی (فلسطین اشغالی) با لبنان وجود دارد.

به گزارش شبکه العالم، این روزنامه در ادامه نوشت: کسانی که این منطقه را میشناسند، میدانند که حزبالله نیازی به تونل برای نفوذ به این روستاها ندارد. تا پیش از اقدامات جدید فرماندهی منطقه شمال رژیم اسرائیل، حزبالله میتوانست بهسادگی این کار را انجام دهد.

منابع یادشده گفتند: ارتش اسرائیل برای ایجاد راهبرد آمادگی دارد. این راهبرد عملیاتی حاوی سه بُعد «وارد کردن یک ضربه نظامی دقیق و گسترده و ناهمگون، ایجاد مانعی دفاعی در طول خط تماس (بین فلسطین اشغالی و لبنان) و مانور سریع یگانها در جنوب لبنان» است.

این منابع در تلآویو افزودند: اگر درگیری روی دهد، احتمالاً منطقه شمال (فلسطین اشغالی) روزانه با صدها موشک هدف قرار خواهد گرفت، لذا طرحی اضافی برای تخلیه این روستاها (واقع در منطقه مرزی فلسطین اشغالی با لبنان) در زمان جنگ تدوین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار