همایش «شهید بهشتی و راز ماندگاری» برگزار شد؛

رونمایی از کتاب «آه‌ها و ناله‌ها» و پایگاه اینترنتی «شهدای سرچشمه»

در همایش «شهید بهشتی و راز ماندگاری» که صبح امروز، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، از کتاب «آه‌ها و ناله‌ها» و پایگاه اینترنتی «شهدای سرچشمه» رونمایی شد.
کد خبر: ۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵ - 27June 2013

رونمایی از کتاب «آه‌ها و ناله‌ها» و پایگاه اینترنتی «شهدای سرچشمه»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش «شهید بهشتی و راز ماندگاری» صبح امروز، ششم تیرماه، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (محل سابق حزب جمهوری اسلامی) برگزار شد.

حجتالاسلام و المسلمین سیدجواد موسویهوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، در این همایش با اشاره به شخصیت شهیدبهشتی گفت: یکی از کمبودهای ما این است که نمیتوانیم در رابطه با شخصیتهایی همچون شهید بهشتی کار کنیم، این مرد بزرگ یک شخصیت قرآنی است. همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: «شهادت بهشتی در مقابل مظلومیت او  کوچک بود». مظلومیت آیتالله بهشتی چقدر بزرگ است که امام اینگونه در موردش صحبت کردهاند و ما نباید راهی را برویم که مظلومیت افراد خط انقلاب دیده نشود، آنقدر که مظلومیت شهدای ما عظیم است، شهادتشان اینگونه نیست.
 
وی تصریح کرد: یکی از مظلومیتهای شهید بهشتی این است که ایشان بسیار صبور بود. او نسبت به نعمت انقلاب عجیب شکرگزار بود و به معنای واقعی کلمه مردمی بود. ملت  ایران یادشان نخواهد رفت که شهید بهشتی یکی از شخصیتهای مردمی بود که تمام تلاش خود را در جهت هدایت و تثبیت انقلاب اسلامی به کار برد. بهشتی هیچگونه گرایشی به شرق و غرب نداشت، بلکه مستقل کار میکرد و تنها دغدغهاش اسلام بود.
حجتالاسلام موسوی هوایی اظهار داشت: نظامهای دیگر شخصیتهایی مانند بهشتی ندارند؛ اما با این حال درباره شخصیتهای خود آنچنان سخن میگویند و برایشان احترام قائلند که ما در مقابل شخصیتهای تاریخی خودمان باید عذر تقصیر بیاوریم و شرمندهشان شویم.
 
وی در پایان با انتقاد از فقدان اطلاعرسانی برای این همایش خطاب به دستاندرکاران آن گفت: بدون شک مردم ما و آنهایی که اهل تعلیم و تربیت هستند، این چنین کارها را همراهی میکنند، به شرطی که آنها را خوب در جریان قرار دهیم. بهتر بود برای این همایش تبلیغات بیشتری صورت میگرفت و از رسانه ملی کمک هم استفاده میشد.
 
در این مراسم حجتالاسلام محمدرضا زائری، رئیس مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی به همراه حجتالاسلام موسویهوایی از کتاب «آهها و نالهها» نوشته شهید مهدی نصیری لاری (از شهدای فاجعه هفتم تیر) و نیز سایت مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با عنوان «شهدای سرچشمه» با محوریت شهدای انقلاب اسلامی و شهید بهشتی رونمایی کردند.
نظر شما
پربیننده ها