سرلشکر جعفری:

تهدیدات سخت سالهاست که از کشور فاصله گرفته است/ سپاه و بسیج آماده همکاری با دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی هستند

فرمانده کل سپاه گفت: اگر دولت قصد داشته باشد تا فعالیت اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را دنبال و اجرایی کند قطعاً توان نیروهای سپاه و بسیج می‌تواند کمک شایانی به آنها کند.
کد خبر: ۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ - 03March 2016

تهدیدات سخت سالهاست که از کشور فاصله گرفته است/ سپاه و بسیج آماده همکاری با دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سوداگر در جمع خبرنگاران، در مشهد مقدس اظهار داشت: سپاه به صورت مستقل در هیچ فعالیت اقتصادی ورود پیدا نمیکند.

وی با بیان اینکه سپاه در هیچ عرصه اقتصادی به صورت مستقل نمیتواند ورود پیدا کند، گفت: سپاه در عرصه اقتصادی نمیتواند اقدام موثری به صورت مستقل داشته باشد؛ اما در صورتی که دولت از ما مطالبه کند و بخواهد فعالیت اقتصادی داشته باشد قطعاً ما کمکهایی میتوانیم انجام دهیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سپاه در حال حاضر در تمامی بخشهای سیاسی، عمرانی، سازندگی، فرهنگی و اجتماعی فعالیتهای بسیار خوبی را دارد.

سرلشکر جعفری توان نیروهای بسیج و سپاه را بسیار زیاد عنوان کرد و افزود: در بحث آبادانی و سازندگی سپاه و بسیج توان بالفعل و بالقوه بسیاری را در اختیار دارند.

وی با اشاره به فعالیتهای سازندگی سپاه و بسیج در کشور تاکید کرد: ما همواره بحث سازندگی را از فعالیتهای اقتصادی جدا دانستهایم و شواهد نیز نشان داده که سپاه و بسیج در بحث سازندگی تحولات بسیاری را در کشور ایجاد کردهاند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: اگر دولت قصد داشته باشد تا فعالیت اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را دنبال و اجرایی کند قطعاً توان نیروهای سپاه و بسیج میتواند کمک شایانی به آنها کند.

جعفری در پاسخ به سوال ارزیابی امنیت ایران در برابر تهدیدات خارجی تصریح کرد: سالهاست که تهدیدات سخت از کشور فاصله گرفتهاند.

وی با اشاره به تهدیدات فرامنطقهای خاطرنشان کرد: آمریکا با حمله به عراق و افغانستان در سال 80 برنامههایی را نیز برای ایران طراحی کرده و منتظر ایجاد شرایط مناسب در داخل کشور بودند که آن زمینهها با هوشیاری فراهم نشد و آنجا بود که با سرافکندگی دم خود را روی کولشان گذاشته و به خانه برگشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: پس از شکستهای پیایی آمریکا در مقابل ایران آنها به فکر ایجاد توطئه در زمینه فرهنگی و سیاسی افتادند و بر اقتصاد ایران متمرکز شدند اما خوشبختانه تاکنون جمهوری اسلامی بسیاری از توطئهها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار