خشایار قاضی‌زاده:

هنر مقاومت بیانگر بخشی از ایستادگی در برابر ناراستی‌هاست

دبیر بخش تصویرسازی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: متولیان این جشنواره در تلاشند تا پیام مقاومت را به شکلی هنرمندانه به گوش جهان برسانند.
کد خبر: ۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵ - 03December 2013

هنر مقاومت بیانگر بخشی از ایستادگی در برابر ناراستی‌هاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس خشایار قاضی زاده، دبیر بخش تصویرسازی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با بیان اینکه مقاومت در برابر ظلم و جور، بی عدالتی و پلیدی و تباهی و در نقطه مقابل تسلیم  در برابر حق و معبود حقیقی، درسی است که انسانهای با ایمان در مکتب بزرگترین مظهر استقامت و پایداری، امام حسین(ع) می آموزند، اظهار داشت: اوست که به تمامی بشریت راز چگونه زیستن را آموخت و آزادی و آزادگی را تفسیر کرد. حماسه عاشورا در تمامی ابعادش نمادی از ایستادگی در برابر هر آنچه انسان را به مذلت می کشد، است.

وی ادامه داد: این حقیقت همیشه زنده و جاوید جاری در زمان است و امروز برای نسل حاضر و عصر حاضر پیامی نو دارد. اینکه چگونه در برابر هرگونه استکبار و ستم باید ایستاد. از استکبار حاکم بر سیاست جهانی که مرزهایش را در اقصی نقاط جهان گسترده وعرصه های فرهنگ، اخلاق و اقتصاد را درنوردیده، گرفته تا خرده ستم هایی که انسان ها در ارتباطات کوچک خویش بر هم روا می دارند. دعوت حسین(ع) دعوت به اعتصام به ریسمان الهی است و دعوت به ایمان به خداوند در عصر فروبستگی ساحت قدس است.

قاضی زاده با بیان اینکه گوشهای شنوا و چشمان بیدار در هر جای دنیا که باشند این پیام را به جان خریدارند، خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی که امروزه امالقرای عالم اسلام است و منادی پیروی از ولایت و امامت است، جشنواره مقاومت به منزله اثبات گوشه ای از این پیروی است.

وی بیان کرد: متولیان این جشنواره صادقانه و بی ریا در تلاشند تا پیام مقاومت راستین را در بیانی هنرمندانه، به صور مختلف به گوش جهان برسانند. از این رو جشنواره با رویکرد و ماهیتی بین المللی، در شاخه های مختلف هنری، سومین دوره خود را نیز آغاز نمود و هنرمندان تشنه و مشتاق عدالت را دعوت نمود تا آثار گرانقدر خویش را با محورهای موضوعی مشخص به نمایش گذارند. مضامینی که هریک بیانگر بخشی از مقاومت در برابر ناراستی هاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار