ضرب الاجل استاندار تهران برای ارائه برنامه‌ کاهش تصادفات

استاندار تهران با اشاره به اینکه پلیس ۱۲۰ نقطه حادثه خیز و پرتلفات در استان را شناسایی کرده است، گفت: دستگاه‌ها یک ماه فرصت دارند برنامه‌های قابل اجرای خود را در حوزه کاهش تصادفات ارائه کنند.
کد خبر: ۷۳۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳ - 05March 2025

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «محمدصادق معتمدیان» استاندار تهران در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان تهران که با حضور سردار «حسن مومنی» جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار «دلاور القاصی» فرمانده انتظامی شرق و سردار «کیومرث عزیزی» فرمانده انتظامی غرب و فرمانداران و شهرداران استان تهران برگزار شد، بر ضرورت نظارت بر اجرای صحیح مصوبات تأکید کرد. 

فرصت یک ماهه استاندار به دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌ در حوزه کاهش تصادفات

معتمدیان ارائه گزارش از اجرای مصوبات جلسات را بسیار مهم دانست و گفت: با ارائه گزارش برای موانع و مشکلات مطروحه در گزارشات چاره اندیشی می‌شود. 

استاندار تهران میزان تصادفات و آمار‌های فعلی را قابل قبول ندانست و عنوان کرد: در حوزه کنترل و نظارت، خصوصا در زمینه دوربین‌های کنترل و نظارتی نیازمند ارتقاء و به‌روز‌رسانی زیرساخت‌ها هستیم، نمی‌شود در برخی مواقع خاص مانند تعطیلی به دلیل کنترل و کاهش آلودگی هوا با وجود وضع محدودیت زوج و فرد و عدم تردد در محدوده‌های طرح آلودگی هوا، همچنان شاهد حضور خودرو‌ها باشیم و هیچ اعمال تخلف و جریمه‌ای صورت نگیرد. 

وی ورود شهرداری پایتخت به حوزه دوربین‌های ثبت تخلفات را مهم عنوان کرد و افزود: نباید به قوانین و مقررات بی احترامی شود، لذا توصیه اکید این است که در صورت نیاز، جلسات در بازه زمانی کوتاه تر، اما با اثرگذاری و ضمانت اجرایی بیشتر مصوبات، برگزار شود تا شاهد کاهش تصادفات و تخلفات باشیم. 

معتمدیان برنامه محوری را در حوزه کاهش تصادفات ضروری اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی، صدا و سیما و شهرداری‌ها همگی در ارائه برنامه‌های اجرایی در خصوص راهکار کاهش تصادفات دخیل هستند و اگر بنا بر مداخله و اثرگذاری است باید گزارش اقدامات انجام نشده توسط دستگاه‌ها ارائه شود تا به رفع آنها بپردازیم. 

استاندار تهران با انتقاد از اینکه زمان جلسات حوزه‌های اجرایی که نیازمند ارائه راهکار برای رفع مشکلات و چالش‌ها هستند نباید با طرح گزارش‌های تکراری تلف شود، بیان کرد: باید با برنامه مناسب، سیاست گذاری صحیح و زمان بندی درست به تسهیل امور بپردازیم و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند منابع استانی، ملی، مولدسازی و ... موانع را رفع کنیم. 

وی با اشاره به اینکه این استان در رتبه ۲۷ در کلانشهر‌های دنیا قرار دارد و همچنان به صورت سنتی در حال اداره شدن است، گفت: چاره‌ای جز حرکت به سوی هوشمندسازی شهر تهران در بخش‌های مختلف مانند دوربین‌ها نداریم. 

مقام عالی دولت در استان تهران اظهار کرد: برای مدیریت هوشمند شهر تهران نباید به صورت جزیره‌ای عمل شود و ضروری است که این اقدام از راه هوشمند سازی و تجمیع اطلاعات به صورت بانک اطلاعاتی در بخش‌های مختلف انجام گیرد.

معتمدیان افزود: باید کمیسیون‌های تخصصی و کارشناسی با توجه به شناخت دقیق نظام مسائل و ارائه برنامه اجرایی در حوزه‌های مختلف اعم از زیرساخت‌ها، نصب روشنایی‌ها و علائم، رفع نقاط حادثه خیز که سهمی در تصادفات دارند تشکیل و مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شوند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه بالاترین سهم تصادفات به عوامل انسانی تعلق دارد، گفت: عمده تصادفات در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها رخ می‌دهد و مشکل اصلی جاده نیست و نیاز به برنامه ریزی اجرایی و تعیین زمان بندی مشخص دارند و در این خصوص اگر اقدامات اثر گذار باشند و بتوانند حتی از فوت یک نفر جلوگیری کنند، سودمند خواهند بود. 

وی با اشاره به اینکه پلیس ۱۲۰ نقطه حادثه خیز و پرتلفات را شناسایی کرده است، بیان کرد: دستگاه‌ها یک ماه فرصت دارند برنامه‌های قابل اجرای خود را در حوزه کاهش تصادفات ارائه کنند.

معتمدیان با بیان اینکه چهار میلیون موتور سیکلت در حال تردد در پایتخت هستند که ۶۵ درصد از آنها بالای ۲۰ الی ۳۰ سال عمر دارند، افزود: برخی تعاملات با شرکت‌های موتورسیکلت سازی صورت گرفته که بتوانیم موتور‌های برقی برای افرادی که جهت کار نیازمند موتور هستند، تأمین شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها