میلاد عرفان‌پور عنوان کرد:

شعر مهمترین ابزار سلوک شاعر است

میلاد عرفان‌‌پور گفت: شک نکنید که همه شعرهای خوب و تاثیرگذار در زمان حالت وجد روحی شاعر سروده شده‌اند و شعر مهمترین ابزار سلوک شاعر است.
کد خبر: ۷۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ - 06March 2016

شعر مهمترین ابزار سلوک شاعر است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نشست «شعر به مثابه موجودی زنده» در روز چهارم از پنجمین دوره آموزشی شعر جوان (آفتابگردانها) با حضور میلاد عرفانپور برگزار شد.

مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب با بیان اینکه در قرآن آنقدر شان شاعری بالا عنوان میشود که خداوند اصول خاصی را برای آن تعریف میکند، اظهار کرد: این مساله برای حرفههای دیگر دیده نمیشود. صفاتی که در قرآن از شاعر نامبرده شده است با روح در ارتباط است. پس اگر بخواهیم روح متعالی داشته باشیم چهار صفت ایمان، عمل صالح، ذکر کثیر و ظلم ستیزی در اختیار ما قرار داده شده است.

شاعر کتاب «پاییز بهاریست که عاشق شده است» با بیان اینکه نقص کالبد از نگاه دور مشخص است، توضیح داد: یعنی وقتی شعری خوانده شود، کالبد آن به صورت کامل پیداست اما نقص روح ممکن است در ابتدا آنچنان مشخص ننماید.

شاعر کتاب «جشن فراموشی ها» ادامه داد: هر شعر ما، ابزار کلام ماست؛ یعنی شاعر مومن سعی می کند تا با هر شعر، به سمت روح خداوند حرکت کند. من معتقدم که اگر روح خود را با روح قدسی پیوند بزنیم، اگر با خدا خلوت داشته باشیم، بی شک در دل مخاطب جای خواهیم داشت.

شاعر کتاب «بی خبری ها» با طرح این پرسش که «اگر من خلوت نداشته باشم، اگر در جان خود چیزی را برای ارائه به همنوعم نداشته باشم، چگونه می توانم توقع عالم گیر و جهان گیر شدن را داشته باشم؟»، اظهار کرد: شک نکنید که همه شعرهای خوب و تاثیرگذار در زمان حالت وجد روحی شاعر سروده شده اند. شعر مهمترین ابزار سلوک شاعر است.

 

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها