ابوالحسن فیروزآبادی در دومین همایش جبهه مجازی فرهنگ ایثار و شهادت:

در حوزه تولید محتوای فضای مجازی فقیر هستیم/ نیازمند حضور تشکل‌های مردم نهادیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت در حوزه فضای مجازی به تعیین مدل، تسهیل و تعدیل روابط خواهد پرداخت. تولید محتوا در این حوزه نیز نیازمند حضور تشکل‌های مردم نهاد است.
کد خبر: ۷۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ - 06March 2016

در حوزه تولید محتوای فضای مجازی فقیر هستیم/ نیازمند حضور تشکل‌های مردم نهادیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "ابوالحسن فیروزآبادی" دبیر شورای عالی فضای مجازی در دومین همایش جبهه مجازی فرهنگ ایثار و شهادت که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی جزو لوازم زندگی شده است و این فضا محلی برای هماوردی قدرتهای نرم است.

وی ادامه داد: قابلیت تغییر رفتارهای طرف مقابل از نتایج اعمال قدرت در فضای مجازی است.

فیروزآبادی گفت: در این فضا، عنصر سیال دانش و اطلاعات است و مبنی بر آن عمل و نگرشمان تغییر مییابد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه هر دینی به چیزی شناخته میشود، بیان داشت: اسلام دین دعوت است. پیامبر در صدراسلام شبکهای را بنا نهاد که مراکز آن مساجد هستند و محتوای مورد انتقال در این مراکز علاوه بر عبادت، دعوت به خیر است. ما اکنون در نظام اسلامی در یک شبکه اخوت به دنبال خلق قدرت هستیم.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این فضا نیازمند کار بیشتری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بیان حقایق کم کاری کردهایم و در نتیجه داعش توانسته است از جهان اسلام سربازگیری کند و غربیها توانستند سبک زندگی ما را تغییر دهند.

وی با اشاره به تشکیل جبهه ایثارگران در فضای مجازی، گفت: این قبیل کارها باید در کشور صورت بگیرد. امیدواریم شاهد جنبش بزرگی در این فضا باشیم چرا که ما در یک دوره تاریخی خاصی قرار داریم و ما باید هدفمان را تمام مردم دنیا قرار بدهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی، کشور ایران در حوزه تولید محتوا را نسبتا فقیر دانست و بیان کرد: دلیل آن مشکلات در تصمیم گیری است و باید توسط شورا این گرهها باز شود.

وی در پایان اظهار داشت: در یکی دو سال گذشته توسعه شبکهای خوبی در کشور صورت گرفته است و تقویت فضای مجازی نیازمند حضور تشکلهای مردم نهاد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها