شماره 152 ماهنامه همشهری پایداری منتشر شد

شماره جدید ماهنامه همشهری پایداری(اسفند) این‌بار با بررسی مفصل درگیری‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس و پرونده‌ای خواندنی پیرامون سعید صادقی باسابقه‌ترین عکاس جنگ و همچنین ضمیمه ویژه‌ی اردوهای راهیان نور به روی کیوسک آمده است.
کد خبر: ۷۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ - 07March 2016

شماره 152 ماهنامه همشهری پایداری منتشر شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «خروشان چون امواج خلیج فارس» تیتری است که برای پروندهی ویژه این شمارهی هشمهری پایداری انتخاب شده و مواجههی جمهوری اسلامی با نیروهای آمریکا از ابتدای جنگ تحمیلی تا دستگیری ملوانان ایالات متحده در آبهای خلیج فارس را شرح میدهد. «شکست ارادهی جدی» و «رو در روی شیطان در خلیجفارس» تیتر بخشی از مطالب منتشر شده در این پرونده هستند.

در پروندهی «یک فریم خاطره» نیز به سعید صادقی پرداخته شدهاست. تصاویر وی از دوران جنگ تحمیلی امروزه به اسنادی بیبدیل و هنرمندانه تبدیل شدهاست که نمیشود به راحتی از کنار آنها گذشت. در این پرونده گفتوگویی اختصاصی با وی صورت گرفتهاست که حرفهای تازهای برای گفتن داشت. گفتوگو با مهدی برجیان یکی از کارگردانان مستند «چشم جنگ» در خصوص سوژه خاص آن «سعید صادقی»، روایتهای خواندنی عکاسان به نام انقلاب مرتضی سرهنگی، بهرام محمدیفر و علی فریدونی پیرامون سعید صادقی و همچنین انتشار چند فریم از تصاویر منحصربهفرد این عکاس سرشناس از بخشهای دیگر این پرونده است.

در یکی دیگر از بخشهای جدید این شماره تصویری خاص از دو رزمنده دفاع مقدس منتشر شده که توسط سعید صادقی به ثبت رسیده است. وی تصمیم دارد شناسایی این دو رزمنده عزیز را به خوانندگان ماهنامه پایداری واگذار کند تا گزارشی تصویری از زندگی امروزشان تهیه کند. همچنین قرار است از بین سه سوژه منتخب این ماهنامه، یک نفر به عنوان «قهرمان من» از سوی مخاطبان انتخاب شود. این سوژهها عبارتند از: حسن حسنی سعدی (جانباز شیمیایی و عضو جنبش بینالمللی علیه سلاحهای کشتار جمعی - سخنران همایش بینالمللی صدمین سالگرد بهکارگیری نخستین سلاح شیمیایی در بلژیک)، ملوانان سپاه پاسدارن (تیم دستگیر کننده ملوانان آمریکایی در خلیج فارس) و شهید سیاح طاهری (مدافع حرم، فعالیتهای متعدد فرهنگی منجر به طرح ایده جشنواره فیلم عمار، راه اندازی کشتی دوستی با همکاری عمو پورنگ، جذب 18 هزار نوجوان از طریق برگزاری جشنواره فیلمهای دفاع مقدسی در آبادان). مخاطبان می توانندنظرات خود را از طریق ایمیل و تلگرام  به تحریریه همشهری پایداری ارسال کنند.

ماهنامه همشهریپایداری در اسفند94، با آثار و گفتاری از سعید صادقی، جواد کامور بخشایش، کوروش علیخانی، علی فریدونی، مرتضی سرهنگی، بهرام محمدیفر، یوسف حاتمیکیا و مهدی برجیان در 84 صفحه و با قیمت 4000 تومان  منتشر و در کیوسکهای مطبوعاتی عرضه گردیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار