مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

توجه به روز بزرگداشت شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: توجه به روز بزرگداشت شهدا، تقویت بنیه دفاعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۷۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ - 07March 2016

توجه به روز بزرگداشت شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا، گفت: کشورهای اروپایی در حالی 15 سپتامبر پایان جنگ جهانی دوم را روز سرباز گمنام نامگذاری کردند، که آنان برای دفاع نرفتند در حالیکه عزیزان شهید ما از کشور دفاع کردند و جای دارد بسیار قوی تر از آنان به روز بزرگداشت شهدا بپردازیم و توجه به روز بزرگداشت شهدا، تقویت بنیه دفاعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از والدین و همسران و فرزندان شهدا است.
 
وی با بیان اینکه برنامه هایی از جمله عطرافشانی و غبارروبی و تعویض پرچم های شهدا، پنجشنبه 20 اسفند جاری در همه گلزارهای شهدای استان انجام می شود؛ گفت: فردا(۱۸ اسفند) از والدین دارای دو شهید که حداقل 140 نفر هستند دعوت به عمل آمده تا یک درخت سرو که نماد استقامت و ایستادگی و سربلندی است در مرکز توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران غرس کنند.
 
وی تجلیل و تقدیر از خادمان شهدا و همکاران بنیاد شهید، تجلیل از مادران و همسران شهدا، پرداختن به روز بزرگداشت شهدا در روز قبل از آن توسط ائمه جمعه و جماعات در مساجد، ارسال پیامک برای مدیران جهت این روز و مسابقه پیامکی صدا و سیما، نصب پوستر روی تاکسی ها و اتوبوس ها به مناسبت 22 اسفند، دیدار با امام جمعه و استاندار، مکاتبه آموزش و پرورش با مدارس برای «نامه ای به شهید» و تجلیل از بهترین ها را از جمله برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به این که از 22 بهمن تا کنون با بیش از دو هزار خانواده شهید در سراسر استان دیدار داشتیم؛ افزود: با مدیران کل دستگاه های اداری مکاتبه کردیم تا از خانواده شهدای دستگاه خود تجلیل کنند و نیز پرداختن به موضوع شهدا توسط مسئولین در نمازجمعه هفته جاری از دیگر برنامه های روز شهدا می باشد.
 
وی از برگزاری یادواره یک هزار و ۲۰۷ شهید دانش آموز، فردا (۱۸ اسفند) خبر داد و افزود: درمانگاه ایثارگران را سال گذشته راه اندازی کردیم و آخرین عملکرد آن، ارائه خدمات به 97 هزارنفر از ایثارگران است و اخیراً مجوز استانی راه اندازی بیمارستان توانبخشی که هم فضا و هم امکانات آن موجود است را گرفتیم.
 
سردار حسنی سعدی در بخش دیگری از سخنانش با استفاده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکی از نیازهای اساسی کشور را زنده نگهداشتن یاد شهدا دانست و بزرگداشت یاد شهدا را برای آینده کشور حیاتی و ضروری عنوان کرد و گفت: طبق آخرین آمار، شهدا 223 هزار و 683 نفر هستند که مدیون و وام دار آنان هستیم و 17 هزار نفر از آنان شهدای ترور، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شهدای امنیت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه 5 هزار نفر مفقودالجسد و خانواده های آنان چشم به راه آنان هستند و تعدادی هم جانبازان قطع نخاع بودند که با درد و رنج و مجروحیت جنگیدند و به دوستان شهید خود پیوستند؛ تصریح کرد: شهدای استان کرمان ۶ هزار و ۵۴۴ نفر هستند و این استان ۱۵ شهید مدافع حرم دارد.
 
این مسئول اظهار داشت: روز بزرگداشت شهدا یعنی به یاد آوریم شهدای عزیزی مثل شهید الله دادی، محمدجمالی، حسین بادپا و سایر شهدای حرم که صدها کیلومتر دورتر از وطن و خانواده از حرم اهل بیت و غریبانه از اسلام و وطن و ناموس و شرف و ولایت دفاع می کنند و خاکریز اول ما آنجا است و هرچه از شهدا بگوییم تمام شدنی و خسته کننده نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار