حجت‌الاسلام عاملی: حدیث سلسله‌الذهب بیانگر چهره رسانه‌ای امام رضا (ع) است

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفت: امام هشتم؛ اهل استفاده از رسانه بود به طوری که ایشان به این دلیل نیشابور را برای بیان حدیث سلسله‌الذهب برگزیدند که در این شهر تریبون داشتند و عالمان و محدثان آن شهر می‌توانستند حدیث امام هشتم را منتقل کنند؛ این اقدام در نحوه بیان این حدیث بیانگر آن چهره رسانه‌ای امام رضا (ع) است.
کد خبر: ۷۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۴ - 26March 2025

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید سعیدرضا عاملی» دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با تاکید بر اینکه تولیدات رسانه‌ای رضوی ما باید به سمتی برود که اندیشه‌های آن امام همام را منعکس و تبیین کنند، اظهار داشت: در رسانه‌ها به امام رضا (ع) فقط از دیدگاه امامی رئوف پرداخته می‌شود که با او ارتباط عاطفی داریم، این دیدگاه نباید در اینجا متوقف باشد و ما باید به سمت شناخت اندیشه‌ها و عقاید ایشان حرکت کنیم. به بیان دیرگ؛ درست است که امام هشتم (ع) به امام رئوف معروف هستند، اما ایشان لقب عالم آل محمد را نیز دارند که این جنبه نیز باید در آثار و تولیدت رسانه‌ای ما بروز داشته باشد.

حجت‌الاسلام عاملی: حدیث سلسله‌الذهب بیانگر چهره رسانه‌ای امام رضا (ع) است

دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) افزود: بعد عالمانه وجود امام رضا (ع) در رسانه‌های ما مغفول واقع شده در حالی که در تاریخ مشهور است حضرت گفت‌و‌گو‌های جدی با سران ادیان و مذاهب داشتند؛ این گفت‌و‌گو‌های تمدنی و بین المللی امام باید مورد توجه رسانه‌ها باشد.

وی حضرت رضا (ع) را اهل رسانه عنوان کرد و گفت: ایشان به این دلیل نیشابور را برای بیان حدیث سلسله الذهب برگزیدند که در این شهر تریبون داشتند و عالمان و محدثان آن شهر می‌توانستند حدیث امام هشتم را منتقل کنند به طوری که در نحوه بیان این حدیث آن چهره رسانه‌ای امام رضا (ع) تجلی دارد.

عاملی همچنین تاکید کرد: مخاطب همواره برای امام رضا (ع) مهم بوده و ایشان در اندیشه و بیاناتشان محتوای جمعی دارند تا حرف‌شان را به گوش مخاطبان برسانند و در روایات رسیده از امام، بعد اجتماعی تفکراتشان کاملا ملموس است.

این استاد علوم ارتباطات به برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) هم اشاره و تصریح کرد: آثار رسیده به جشنواره از تنوع محتوایی و قالبی مناسبی برخوردار است و در قالب‌ها و محتوا‌های مختلف رضوی اثر به این جشنواره رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از پویش‌هایی مثل «ما امام رضایی هستیم» یا «همه خادم‌الرضاییم» استقبال خوبی صورت گرفته است، افزود: آثار متفاوت و خلاقانه‌ای به لحاظ محتوایی به جشنواره رسیده است؛ همچنین از فضا‌های چند رسانه‌ای و ابزار‌های نوین به خوبی بهره برده شده است و ما در داوری‌ها شاهد بودیم تکنیک‌های هنری خوبی در آثار استفاده شده بود.

حجت‌الاسلام عاملی با بیان اینکه فضای مجازی مخاطبان بسیاری دارد در پایان صحبت خود یادآور شد: طبق داده‌های آماری؛ نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت کشور از فضای مجازی استفاده می‌کنند و این نکته؛ یعنی این افراد دسترسی به اینترنت دارند پس این فضا قابلیت‌های فراوانی برای ارائه مفاهیم رضوی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار