کنگره 2000 شهید دانش‌آموز خراسان رضوی برگزار شد/

رونمایی از کتاب شهید پژوهی شهدای ناحیه 2 مشهد

مراسم یادبود 2000 شهید دانش‌آموز شهید خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ - 09March 2016

رونمایی از کتاب شهید پژوهی شهدای ناحیه 2 مشهد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، کنگره بزرگداشت 2000 شهید دانشآموز خراسان رضوی با حضور جمعی از دانشآموزان نمونه مشهد و مسئولین استان در هتل ثامن مشهد برگزار شد.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: طرح شهید پژوهی که توسط دانشآموزان خراسان رضوی انجام میگیرد کار بسیار پسندیدهای در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. برای انتقال مبانی و مفاهیم این فرهنگ باید تمام فرصتها را مغتنم شمرد، اما پژوهش در این زمینه از نقش بسیار بالایی برخوردار است و این فرهنگ را تعمیق و درونی میکند.

وی افزود: طرح شهید پژوهی که ابتکاری بدیع و جدیدی است فرصت مناسبی است تا نسل امروز به صورت عمیق با این فرهنگ آشنا شود. جوانان و نوجوانان با پژوهش میدانی این امکان را برای خود فراهم میکنند که واقعیتهای دفاع مقدس و ایثارگری ملت این مرزوبوم را بدون پیرایه و کم و کاستی دریافت کنند و به نوعی وارد زندگی شهید شوند و کاری را انجام دهند که ماندگار است.

در ادامه این مراسم سردار محمود باقرزاده از فرماندهان دفاع مقدس و از رزمندگانی است که در عنفوان جوانی وارد صحنه کارزار شده و مفتخر به جانبازی شدهاند به ایراد سخن پرداخت.

وی در خصوص اهمیت کاری که شهدا انجام دادند اظهار داشت: شهدا در زمانی که استکبار کمر همت به نابودی این کشور بسته بود در تمامی سنین در مقابل یاوهگویی آنها ایستادند و پایداری و مقاومتی مثالزدنی را به یادگار گذاشتند. آنها بهترین لحظات را انتخاب کردند و بهترین کارها را به منصه ظهور رساندند که ادامه حرکت شهدا اردوی راهیان نور است. آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت باعث تحول آنان شده است.

این یادگار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما پرچمداران تفکری هستیم که امروز در سطح دنیا در جهش است و انسانها را به اوج کمال رسانده است. محبتی که شهدا در درون ما ایجاد کردند انسانها را به وارستگی میرساند و این خیزش جهانی شده است.

در ابتدای این مراسم دکتر حسینی مدیرکل آموزشوپرورش خراسان رضوی و عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به ایراد سخن پرداختند.

اجرای دکلمه توسط ریحانه سادات موسوی از یادگاران شهدا، اجرای سرود توسط رزمنوازان پدافند هوایی امام رضا(ع)، اجرای سرود و اجرای نمایش آئینی از دیگر بخشهای این مراسم بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای دانشآموز شهیدان پرویز اژدو(این شهید والامقام از شهرستان درگز و در لحظه شهادت 11 سال داشته است.) به عنوان کوچکترین شهید دانشآموز خراسان رضوی و همچنین شهید احمد نظیف (لحظه شهادت12 سال داشته است.) و مرتضی معینی، حسن دیمهکار، حمیدرضا قصروی، سیدعطاالله مهدیون، غلامرضا رحیمپور، غلامرضا علمیزاده، مهدی شکاریان یزد، محمدمهدی اشرفیان، حسن جماعتی، بیژن بردباری، علیرضا نجفی، علیرضا دانشور، مجید نجفی، مجتبی حسنزاده، محمدرضا فرازی، هاشم شیشهچی، محمدتقی غیور، محمدرضا ظفری، غلامعلی لعل ساجدی، محمدحسین مغربی تجلیل شد.

در پایان این مراسم از کتاب شهید پژوهی 300 شهید دانشآموز ناحیه دو مشهد که حاصل 5/1 تلاش دانشآموزان این ناحیه بوده است و همچنین قرآن خطی که در نگارش آن 50 معلم و دانشآموز حضور داشتند رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار