ما آماده‌ایم-55/

مجله‌های "نگین"، "صف" و "همشهری پایداری" ویژه راهیان نور منتشر شد

جدیدترین شماره مجلات "نگین؛ فصلنامه تخصصی مطالعات دفاع مقدس"، "صف؛ ماهنامه ارتش جمهوری اسلامی" و "همشهری پایداری" ویژه راهیان نور و یا همراه با ویژه‌نامه‌ راهیان نور منتشر شد.
کد خبر: ۷۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 09March 2016

مجله‌های

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در ایام برگزاری راهیان نور و اعزام کاروانها به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس سه مجلهی "نگین ایران؛ فصلنامه تخصصی مطالعات دفاع مقدس"، "صف؛ ماهنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران" و "همشهری پایداری" ویژه راهیان نور منتشر شد.

پنجاه و سومین شمارۀ «نگین ایران: فصلنامه تخصصی مطالعات دفاع مقدس» با مطالبی در رابطه با آسیبشناسی روایت راویان راهیان نور در سه یادمان راهیان نور، شامل یادمان شلمچه، طلائیه و هویزه منتشر شد.

در ابتدای این فصلنامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راهیان نور دو سال قبل (26 اسفند 1392) آمده است: «مقام معظم رهبری در این جلسه، ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را یک ابتکار الهی و انقلابی بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزای برجستۀ حادثۀ بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور خواندند. ایشان در این جلسه مهمترین آسیبهای راهیان نور را به شرح زیر بیان میدارند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد که نخبگان، فرزانگان و دستاندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینۀ فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به آثار مکتوب و هنری فراوان منتشر شده در حوزه دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دفاع مقدس همانند یک تابلوی عظیم و بسیار باشکوهی است که هر چه بیننده به اصل حادثه نزدیک میشود و درباره اجزاء و ترکیب آن تعمق بیشتری میکند، به ابعاد جدید و شگرف بیشتری دست مییابد.

همچنین در شمارهی 152 ماهنامه همشهری پایداری(اسفند94) ضمیمهی رایگان سفر به مناطق جنگی  منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار