به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، «محسن برمهانی» معاون سیما در پاسخ به این سوال که تلویزیون تا چه اندازه میتواند مفاهیم رضوی را به مخاطبان ارائه کند، اظهار داشت: صدا و سیما نمیتواند بدون توجه به معارف رضوی و بارگاه امام رضا (ع) امورات خودش را بگذراند، ما در بزنگاههای مختلف به این آستان مقدس توجه کردهایم و توسل جستهایم.
وی با اشاره به اینکه در مناسبتهای مختلف در برنامههای تلویزیونی به حرم رضوی توجه میشود، ادامه داد: مشهد و حرم رضوی نقطه ثقل تمام توجه رسانهای سازمان صدا و سیما در مقاطع مختلف از جمله مناسبتها و رویدادها، جشنها و اعیاد و حتی در بحرانها و سختیها است.
داور چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) تصریح کرد: ریسمان محکمی که ما به آن چنگ میاندازیم تا مخاطبان را به معارف اهلبیت توجه دهیم چراکه حرم امام رضا (ع) نزدیکترین حرم امام معصوم به لحاظ مسافت به مردم ایران است.
معاون سیما با تاکید بر اینکه همه ما از خوان نعمت و سفره پربرکت حضرت رضا (ع) متنعم هستیم، گفت: حضور حضرت رضا (ع) در ایران غنیمت و فرصتی است که باید قدرش را بدانیم و برای اینکه خودمان را در بزنگاهها حفظ کنیم باید به معارف رضوی چنگ بزنیم.
برهمانی در ادامه با اشاره به جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، برگزاری این جشنواره را امری لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: همین که میدانیم جایی هست که توجهات رسانهای به حضرت رضا (ع) رادر سطح کشور رصد میکند آثار را جمعآوری و داوری میکند، اتفاق خوبی است. این جشنواره محملی است که همه آثاری که برای امام رضا (ع) تولید میشود را داوری و بهترینها انتخاب میشوند که این امر اثرات خوبی برای جامعه رسانهای و هنری ما دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما مشابه این جشنواره را در کشور نداریم، جشنوارهای تخصصی که این همه قالبهای مختلف هنری و رسانهای آن هم با موضوع حضرت رضا (ع) باشد. وقتی هنرمندان و اهالی رسانه میبینند جایی هست که آثارشان دیده میشود آنها هم اثر تولید میکنند و در جشنواره حضور مییابند.
انتهای پیام/