ما آماده‌ایم-79/ معاون فرهنگی موزه جنگ روسیه:

ایستادگی در برابر دنیا از وجوه مشترک تاریخ جنگ در ایران و روسیه است/ در مقابل هر تهدیدی به خصوص داعش در کنار ایران می‌ایستیم

میخایل میخالچیف با حضور در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب کشور ایستادگی در برابر دنیا را از وجه اشتراکات تاریخ جنگ در ایران و روسیه دانست و گفت: همانگونه که در گذشته در مقابل فاشیسم ایستادگی کردیم اکنون نیز در مقابل هر تهدیدی به خصوص داعش در کنار ایران خواهیم ایستاد.
کد خبر: ۷۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ - 10March 2016

ایستادگی در برابر دنیا از وجوه مشترک تاریخ جنگ در ایران و روسیه است/ در مقابل هر تهدیدی به خصوص داعش در کنار ایران می‌ایستیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب، میخایل میخالچیف معاون فرهنگی موزه جنگ روسیه طی حضور در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب کشور دفاع از میهن را موضوع مشترک ایران و روسیه عنوان کرد و افزود: روسیه نیز همچون ایران روزهای سختی را که در آن پیروزی ها و شکست ها بوده، پشت سر گذاشته است.

وی به هجوم به آلمان نازی به این کشور اشاره کرد و گفت: این جنگ و اشغال بخش غربی آن تجربه بسیار سختی برای کشور ما بود. ولی ملت ما با ایستادگی در مقابل آلمان ها نه تنها کشورمان را آزاد کردند، بلکه توانستند 11 کشور دیگر را شر آلمان های نازی رهایی بخشند و ما امروز یازده هزار و ششصد قهرمان جنگ و میلیون ها انسانی را که از کشور خودشان دفاع کردند و پیروز شدند را داریم.

معاون فرهنگی موزه جنگ روسیه در ادامه اظهار داشت: ما میلیون ها انسان را در این جنگ از دست دادیم. ما در جنگ به خاطر رشادت های بزرگ مردانمان بسیار افتخار می کنیم. ما نه تنها کشور خودمان را نجات دادیم بلکه کل دنیا را آزاد کردیم و در مقابل 56 دولت ایستادگی کردیم و این موضوع یکی از وجه اشتراکات جنگ روسیه با جنگ ایران و عراق است.

میخالچیف به تجربیات به دست آمده در جنگ جهانی دوم اشاره کرد و افزود: اکنون در مقابل هر تهدیدی به خصوص داعش در کنار ایران خواهیم ایستاد. ما نه تنها در آن سال ها در مقابل فاشیسم ایستادگی کردیم بلکه اکنون نیز توانستیم در خاور میانه و در مقابل تروریسم ایستادگی کنیم.

وی به همکاری های صورت گرفته با چین در خصوص ساخت موزه های جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: ما سال گذشته موزهای را در پکن تحت عنوان موزه جنگ روسیه و چین به بهره برداری رساندیم که هدف اصلی از ساخت چنین موزه هایی این است که بگوییم در مقابل هر تهاجمی توانایی ایستادگی داریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار