ما آماده‌ایم-92/ پس از اهواز، ماهشهر، باغ ملک و شهرهای دیگر؛

«در مسیر عرشیان» با پای پیاده به شلمچه رسیدند + عکس

ظهر امروز بیش از هزاران نفر از دلدادگان راه شهدا با پاهای خسته اما پر انرژی با حضور در یادمان شلمچه، یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه داشتند.
کد خبر: ۷۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ - 11March 2016

«در مسیر عرشیان» با پای پیاده به شلمچه رسیدند + عکس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب، کاروان در مسیر عرشیان که شش سال است به صورت نمادین از اهواز و شهرهای ماهشهر، باغ ملک، شوش و شوشتر و سایر شهرها پیاده روی خود را آغاز کرده و نیمی از مسیر را با پای پیاده طی طریق می کنند ، این کاروان که یادآور پیاده روی اربعین بود  و تمام زائران با قصد قربت و گرفتن برات کربلا طعم گرما و خستگی را با تمام وجود به جان خریده بودند ظهر امروز 21 اسفند به شلمچه رسیدند.

ابتدای این حرکت از اهواز مسجد اعظم آغاز و تا گلزار شهدا ادامه داشته که از خانواده های شهدای مدافع حرم شهید حزباوی و شهید تقوی فر تجلیل شده است.

در جمع دلدادگان قشرهای مختلف شهری و دانشجویی و دانش آموزی و مرد و زن و کوچک و بزدگ دیده می شود.

یزدانی مسئول هماهنگی و ثبت نام در مورد تاریخ این حرکت اینگونه عنوان کرد: در واقع هر ساله دهه سوم اسفند برای پیاده روی در نظر گرفته میشود که از هفته ها قبل با تبلیغات و ثبت نام موج عظیمی در بین مردم ایجاد می کند. وی متقارن شدن پیاده روی امسال را با ایام فاطمیه به فال نیک دانست چون که شلمچه منتسب به حضرت زهراست و پیاده روی در این ایام طعم دیگری دارد.

در انتها زائران با حضور در داخل صحن یادمان از سخرانی سرهنگ حاجتی که از خاطرات و ایثارگری شهدا سخن گفت استفاده کردند و با مداحی حجت الاالمسلمین والمسلمین شحیطاط بر مظلومت اولین زن شهید ولایت چشمان خود را نمناک کردند.

نظر شما
پربیننده ها