با هدف تقویت بنیان فرهنگی محله

«خانه موزه شهید محمدحسین شعبانی» در منطقه 8 مشهد برپا می‌شود

«خانه موزه شهید شعبانی» در منطقه 8 شهرداری مشهد، میزبان مسئولان و خانواده معظم شهدا خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 12March 2016

«خانه موزه شهید محمدحسین شعبانی» در منطقه 8 مشهد برپا می‌شود

به گزارش دفاع پرس از مشهد، پایگاه فرهنگی شهید شعبانی که با پیگیری مسئولان فرهنگی و اجتماعی منطقه 8 شهرداری مشهد و پایگاه بسیج مسجد امام محمدتقی(ع) در تیرماه سال جاری در بولوار شهید نامجو مورد بهرهبرداری قرار گرفت؛ در هفته پایانی سال جاری بهعنوان خانه موزه شهید شعبانی معرفی خواهد شد.

در این خانه موزه که با پیگیری مدیریت گردشگری، مسئولان فرهنگی منطقه و همکاری خانواده معظم شهدای محله برپا خواهد شد، دستخط، عکس و وسایل شخصی شهید شعبانی و سایر شهدای محله در پایگاه فرهنگی شهید شعبانی در معرض نمایش عموم قرار میگیرد.

با توجه به ظرفیت محله و مجاورت با مدارس، زمینه بازدید دانشآموزان و آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با سیره و زندگی شهدا فراهم خواهد شد.

پایگاه فرهنگی شهید شعبانی با هدف تقویت بنیان فرهنگی محله و معرفی فرهنگ شهادت با حمایت پدر شهید شعبانی در طبقه همکف منزل شخصی وی راهاندازی میشود، محدوده بولوار شهید نامجو، شهید بهشتی و محلات کوهسنگی را پوشش داده و با اجرای برنامههای فرهنگی همچون برگزاری دورههای آموزش شهروندی، کارگاههای مهارتهای زندگی، جشنوارههای هنری، جلسات شورای اجتماعی محله و نیز برنامههای ایستگاه «دلهای بیقرار» در جبلالنور، به شهروندان ناحیه دو منطقه 8 شهرداری مشهد خدمترسانی میکند.

گفتنی است؛ بازسازی کامل این پایگاه فرهنگی و ایجاد تغییرات آن برای برپایی خانه موزه تا هفته آینده به اتمام رسیده و در روز بازگشایی با حضور مسئولان فرهنگی و خانواده معظم شهدای محله مراسمی باشکوه برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار