اجمالی/ کامران دانشجو در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد

استقلال دانشگاه، یعنی دور شدن از مبانی غربی

وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر استقلال دانشگاه‌ها گفت: استقلال دانشگاه‌ها به این معنی است که دانشگاه نباید وابسته به غرب باشد.
کد خبر: ۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰ - 06December 2013

استقلال دانشگاه، یعنی دور شدن از مبانی غربی

"کامران دانشجو" وزیر سابق علوم و تحقیقات و فناوری پیش از خطبههای نماز جمعه امروز در سخنانی به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو، به تبیین اسلامی شدن دانشگاهها در کلام حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرداخت.

وی با اشاره به صحبتهای امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دانشگاهها باید استقلال داشته باشند، گفت: استقلال دانشگاهها به این معنی است که دانشگاه نباید وابسته به غرب باشد. اگر ملتی میخواهد استکبار را نپذیرد و جامعه دینی باشد، باید دانشگاه استقلال خود را حفظ کند.

دانشجو افزود: حضرت امام خمینی(ره) در بخش دیگری از صحبتهای خود میفرمایند "دانشگاه در راس امرو است و تقدیر و مقدرات هر جامعه به دست دانشگاه رقم میخورد". حالا که دانشگاه چنین جایگاهی دارد که سرنوشت یک کشور را تعیین میکند، به کدام دانشگاه میتواند اعتماد کرد؟

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: متاسفانه در 8 سال دوران اصلاحات که برخی مسوولینت نیز در آن بودند، دانشگاهها را در مقابل نظام نشان دادند. ما امیدواریم دیگر چنین چیزی در کشور رخ ندهد.

وی با اشاره به این سوال که "دانشگاهی که میتواند سرنوشت خود را به آن سپرد کدام است؟"، تصریح کرد: آیا دانشگاهی که ضد دین باشد، میتوان سرنوشت خود را به آن سپرد؟ اگر اهالی فتنه در این دانشگاه مسوولیت داشته باشند و یا اساتید ضد دین در آن حضور داشته باشند، آیا مردم میتوانند سرنوشت خود را به آن بسپارند؟

وزیر سابق علوم، با اشاره به صحبتهای حضرت امام خمینی(ره) افزود: ایشان فرمودند تا زمانی که دانشگاه اسلامی نشود، جامعه اسلامی نمیشود. این حرف زمانی زده شد که انقلاب اسلامی پیروز و نظام اسلامی نیز مستقر شده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار