ما آماده‌ایم-126/

نسل سومِ انقلاب از عاشقی می‌گوید

نسل سوم از انقلاب ِعشق، از عاشقی می‌گوید. "جواد زارعی" را می‌گویم، جوان ۲۴ ساله، دانشجوی ترم ششم رشته متالوژی از دانشگاه امیرکبیر.
کد خبر: ۷۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ - 15March 2016

نسل سومِ انقلاب از عاشقی می‌گوید

به گزارش خبرنگار دفاع پرس مستقر در جهاد رسانهای شهید رهبر، شاید در اولین لحظه برخورد با او، قضاوتی نادرست داشته باشیم. اما حقیقت دلها را از ظاهر نمیتوان فهمید. در میان جمعیتِ جوانی که از حسینیه معراج شهدای اهواز خارج میشدند، جوانی که ظاهری نسبتا متفاوت داشت توجهم را جلب کرد.

چشمانی آرام در عین صداقت و سادگی. بعد از سلام و احوال پرسی مجذوب اخلاق حسنه او شدم و خواستم تا دقایقی با هم به گفتوگو بنشینیم. "جواد زارعی" را میگویم، جوان ۲۴ ساله، دانشجوی ترم ششم رشته متالوژی از دانشگاه امیرکبیر.
 
او از یادمانهایی که در این چند روز به زیارت آنها رفته است میگوید و اینکه جذاب ترین یادمان برای او یادمان شلمچه بوده است. جواد همچنین از حس و حال خودش برایم میگوید و اینکه اولین سالی است که در راهیان نور شرکت میکند.
 
این جوان دانشجو، هدف خود را از آمدن به این سفر، شناخت ارزش والای شهدا معرفی میکند و در خصوص تأثیرگذاری این سفر بر خود میگوید: تصمیم دارم سالهای آتی نیز به این سفر بیایم.
 
وی از تأثیر کلام شهدا بر قلبش صحبت میکند و این که جملاتی ناب و ارزشمند در خاطرات آنها خوانده است که مسیر زندگی او را تغییر داده است.
 
جواد زارعی، ایمان راسخ و عشق به ولی فقیه و دفاع از وطن را انگیزه اصلی شهدا برای مقاومت میداند و جوانان هم نسل خود را این گونه نصیحت میکند که باید در یادمانها حضور یابند و از نزدیک چنین فضایی را لمس کنند تا بتوانند نورانیت شهدا را درک کنند.
 
از صحبت کردن با او خسته نمیشوم، جواد ادامه میدهد: شرایط سختی که در راهیان داشتیم باعث شد تا گوشهای از سختیهایی که رزمندگان در دوران دفاع مقدس متحمل میشدند را درک کنیم.
 
این جوان دانشجو، نقش راویان را در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسلهای بعد از جنگ بسیار مؤثر میداند و نسبت به سخنان سطحی و فاقد عمق کافی به جهت عدم تأثیرگذاری به صراحت انتقاد میکند.
 
جواد در پایان حرف زیبا و البته قاطعی میزند و آن در خصوص وظیفه امروز نسل جوان است. جواد تأکید دارد که جنگ برای نسل امروز تمام نشده است، جنگ همان جنگ و دفاع همان دفاع است، لیکن میدان مبارزه عوض شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها