به گزارش گروه جامعه دفاعپرس، سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی در بحث سامانه اسکان و املاک اظهار داشت: یکی از تکالیف قانونی ابلاغی به سازمانهایی که به مردم خدمات ارائه میکنند، «احراز سکونت» است. این ماده قانونی فراجا را نیز شامل میشود.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا، با بیان اینکه فراجا از طریق درگاهها مختلف به مردم خدمات ارائه میدهد، تصریح کرد: بخشی از این خدمات به صورت حضوری در دفاتر پلیس +۱۰ است که پیشبینیهای لازم برای اجرای این تکلیف قانونی از طریق سامانه املاکانجام شده است.
سردار دولتخواه افزود: بخشهای غیرحضوری از طریق اپلیکیشن موبایلی پلیس من و از طریق سایر درگاههای اینترنتی ارائه خدمات میکنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در خصوص درگاه حضوری با توجه به این که رضایتمندی مردم در دفاتر پلیس +۱۰ برای فراجا اهمیت دارد، نگران بودیم ارائه این سرویس ممکن است در ابتدا دچار مشکلاتی باشد. به صورت مرحلهای این خدمات را از طریق دفاتر پلیس +۱۰ شروع کردیم و در مرحله اول خدمت تعویض یا تقاضا برای صدور گواهینامه تعیین شد. طی ۲ ماهه گذشته بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار درخواست سرویس از طریق سامانه املاک صورت گرفته است.
سردار دولتخواه افزود: بخش دیگر این خدمات مربوط به درگاههای غیرحضوری از اپلکیشن پلیس من است که بعد از احراز هویت در زمان نصب، مرحله احراز سکونت شروع میشود و این استعلام از سامانه املاک به عمل میآید؛ چنانچه سابقه وجود داشته باشد و سامانه استعلام مثبت بدهد ادامه کار صورت میگیرد خدمات از طریق اینترنتی به فرد متقاضی ارائه میشود.
وی خاطر نشان کرد: به هر دلیل چنانچه سامانه املاک جواب ندهد لینکی گذاشته شده که متقاضی از طریق این لینک به سامانه املاک هدایت میشود و مراحل مربوط به احراز سکونت را طی و سپس خدمات مربوطه را از طریق پلیس من دریافت میکند.
انتهای پیام/ 241