با حضور مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی:

بیست ویکمین مرکز شاهدپژوهی خراسان رضوی افتتاح شد

سیدجواد حسینی گفت: راه‌اندازی 21 مرکز شاهد پژوهی در استان خراسان رضوی در حالی است که با همهٔ تنگناهای مالی که با آن روبرو بوده‌ایم، این مراکز که پژوهش سرای موضوعی در حوزهٔ ایثار و شهادت است با منابع داخلی آموزش‌وپرورش راه‌اندازی گردیده است.
کد خبر: ۷۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ - 15March 2016

بیست ویکمین مرکز شاهدپژوهی خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی مدیرکل آموزشوپرورش خراسان رضوی در آیین افتتاح بیست و یکمین مرکز شاهد پژوهی خراسان رضوی که در نمازخانهٔ آموزشگاه شهدای بانک صادرات ناحیه 4 آموزش و پرورش مشهد برگزار شد گفت: از سال 92تاکنون 22پژوهش سرا به مراکز پژوهشی آموزشوپرورش استان افزوده شده و در حال حاضر 43پژوهش سرا در شهرستانها و نواحی استان مشغول فعالیت است و با راهاندازی 21مرکز شاهد پژوهی در حقیقت 64 مرکز پژوهشی برای دانشآموزان مهیا شده است و این در حالی است که با همهٔ تنگناهای مالی که با آن روبرو بودهایم مراکز شاهد پژوهی که پژوهش سرای موضوعی در حوزهٔ ایثار و شهادت است با منابع داخلی آموزشوپرورش راهاندازی گردیده است.

شاهدپژوهی گامی در جهت تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزشوپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه طرح شهید پژوهی و راهاندازی مراکز شاهدپژوهی توسط استان خراسان رضوی طراحی و اجرا شده و از سوی بنیاد شهید کل کشور بهپاس تلاش در عرصهٔ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر شد افزود: طرح شهید پژوهی و مراکز شاهد پژوهی گامی در مسیر تعلیم و تربیت تمام دانشآموزان است.

دکتر حسینی افزود:آشنایی دانشآموزان در طرح شهید پژوهی با متد علمی کاوش و تولید علمی از مهمترین نتایج فعالیتهای دانشآموزان در این حوزه است ضمن آنکه طرح شاهد پژوهی رشد و پرورش دانشآموزان  در ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت را رقم میزند.

وی افزود: آشنایی با راه و منش شهدا و شناخت شهیدان که در طول زندگی و پس از شهادت بهعنوان بهترین انسانها شناخته میشدند و شناسایی آنان به جامعه، ایستادگی و شهادت در راه دین، اعتقاد و اخلاق که نمونه بارز آن در شهدا متبلور بود و زندگی ساده و به دور از تجملات شهدا نمونههای کاملی از عرصههای تعلیم و تربیت در بعد سیاسی، اجتماعی، دینی و اعتقادی، اقتصادی، اخلاقی را نشان میدهد.

شاهدپژوهی موقعیتی مناسب برای یادگیری

دکتر حسینی گفت: 21موقعیت جدید یادگیری برای دانشآموزان ایجادشده است و حداقل وظیفهٔ ما این است که ویژگیهای شهدا را به نسل نو بشناسانیم.

وی افزود: امروز همهٔ ما و مسئولان و مدیران به صداقت، عدالت، شجاعت، آزادگی و آزادی و حفظ حرمت افراد جامعه که جزو خصیصههای با ارزش اخلاقی شهدا بود شهدا سخت نیازمندیم .

داشتن جامعه ای سالم در گرو ادای دین به شهدا

مدیرکل آموزشوپرورش خراسان رضوی شهیدان را عناصراصلی هویتبخش جامعه خواند و افزود: همراهی با شهدا در قالب پژوهش و حضور در کنار خانواده، همرزمان و جانبازان که در قید حیات هستند، سندی گویا و منابع ارزشمندی در عرصه پژوهش در حوزه دفاع مقدس هستند که موقعیت مناسبی برای یادگیری است. ادای دین ما به شهدا نیز ساختن جامعهای سالم، دانشآموزانی سالم و حیات طیبه خواهد بود که هدف راهبردی وزارت آموزشوپرورش است.

در ادامه نیز طی حکمی از سوی رئیس آموزشوپرورش ناحیه 4مشهد شیوا افسانه آبادی بهعنوان مسئول مرکز شاهد پژوهی  این ناحیه منصوب گردید.

پخش کلیپ و تشریح ابعاد مختلف ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان ایران در برابر دشمنان  در9 سکانس، اجرای سرود شاهد پژوهی توسط دانشآموزان عضو تشکلهای دانشآموزی آموزشگاه شهدای بانک صادرات، نمایشگاه دفاع مقدس و رونمایی از کتاب شاهدان عرش گزیدهٔ زندگینامهٔ شهدای وابسته به دانشآموزان آموزشگاه شهید شوشتری از دیگر بخشهای برنامهٔ افتتاحیه مرکز شاهد پژوهی آموزشوپرورش ناحیه 4بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار