یادداشت/روزنامه رسالت

جمهوری اسلامی و تقابل با تفکر غیر انقلابی

سال های میانی جنگ ، یک گفتمان غیر انقلابی در مقابل گفتمان انقلابی توسط لیبرال ها و جریان ملی گرا شکل گرفت که بعد از فتح خرمشهر خواستار قبول آتش بس و مذاکره با طرف یا طرف های مقابل زیر نظر سازمان ملل و قدرتهای بزرگ شد...
کد خبر: ۷۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ - 16March 2016

جمهوری اسلامی و تقابل با تفکر غیر انقلابی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید عبدالله متولیان نوشت: سال های میانی جنگ ، یک گفتمان غیر انقلابی در مقابل گفتمان انقلابی توسط لیبرال ها و جریان ملی گرا شکل گرفت که بعد از فتح خرمشهر خواستار قبول آتش بس و مذاکره با طرف یا طرف های مقابل زیر نظر سازمان ملل و قدرتهای بزرگ شد ، ولی به دلیل شرایط زمانی و تفوق اندیشه ولایی در جریان نبرد با دشمن عملاً کاری از پیش نبرده و خواسته تفکر غیر انقلابی در نطفه خفه شد. پس از پایان جنگ تحمیلی و با روی کار آمدن دولت سازندگی ، این تفکر مجدداً مجال ظهور یافت و در متن قوه اجرایی کشور به عنوان اولین حزب دولتی ، همت خود را در جهت بسط و گسترش اندیشه غیر انقللابی بهکار بست. پایان عصر انقلاب و ورود به دوران تثبیت جمهوری اسلامی را اعلام کردند که با نقد نیروهای انقلاب مواجه شدند .

این گفتمان غیر انقلابی توان و جرأت مقاومت در برابر فشارهای دشمن را ندارد ، شیطان بزرگ را کدخدای جهان می داند  و بر این باور است که چاره ای جز قبول هژمونی آمریکا و غرب و هضم شدن در هاضمه جهانی نداریم.
اصول بنیادین این تفکر غیر انقلابی عبارت است از :
1-  قبول هژمونی آمریکایی در صحنه بین الملل بویژه در غرب آسیا
2 نگاه اقتصادی منبعث از لیبرال سرمایه داری غربی در همه زمینه ها و شئون زندگی مردم و اداره جامعه.
3-  ضرورت تعامل با غرب بویژه آمریکا به عنوان صاحبان قدرت در جهان.
4- خوش بینی به مذاکره با غرب بویژه شیطان بزرگ ، برای حل مشکلات فی مابین.
5- عدم باور به اصول بنیادین تفکر انقلابی حضرت امام خمینی
سلام الله علیه .
6- عدم اعتقاد و باور به دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی و تصریح به این موضوع که آمریکا دشمن ایران نیست.
7- باور به ترجیح منافع مادی بر حفظ عزت و سیادت نظام
8- عدم اعتقاد به مبارزه و استقامت در برابر غرب برای احقاق حقوق مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
9- تحریف گفتمان  حضرت امام خمینی و انقلاب اسلامی در موضوع نگاه انقلابی.
10- قبول حق برای آمریکا در منطقه غرب آسیا در منازعات سوریه  عراق و افغانستان
11- اصرار بر مذاکره جامع با غرب (آمریکا) در تمامی موضوعات و مسائل ، مبتنی بر نگاه تعاملی با غرب و آمریکا.
12- توافق با غرب بر اساس منافع مشترک مادی  حتی به قیمت لطمه دیدن عزت و مصلحت نظام.
13-  حذف نیروهای انقلابی از عرصه های مدیریتی کشور به اتهام تندروی و افراطی گری.
14- وابستگی عاطفی با مبانی اندیشه غربی و لیبرال سرمایه داری غربی
15- قبول تأمین انتظارات غرب جهت لغو تحریم ها.
16- تعریف شاذ و نادر از اقتصاد مقاومتی مبتنی بر باورهای غربی خود و عدم اعتقاد به مبانی و اصول  اقتصاد مقاومتی طبق نظر مقام معظم رهبری و دیدگاه های انقلابی.
در مقابل این جریان غیر انقلابی ، جریان انقلابی نظام ، با تأسی به سیره نبوی و الگوی مقاومت حسینی و طبق نصوص قرآنی و روایی  و به پیروی از سنت و سیره امامین انقلاب (امام خامنه ای و امام خمینی سلام الله علیهما) معتقد است  بهدلیل بد عهدی و تداوم  خصومت  غرب علیه ملت ایران نمی توان امیدی به حل منازعه از طریق مذاکره داشت.
جریان انقلابی مقاومت رسول اعظم صلی الله علیه  و آله و سلم در برابر زیاده خواهی مشرکین قریش و عدم موافقت با مذاکره با آنان را سند و دلیلی بسیار قوی و محکم برای اثبات نظر و دیدگاه سیاسی خود و ضرورت ایستادگی در برابر زیاده خواهی غرب می داند.
ماجرای تحریم و محاصره اقتصادی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و اصحابشان در شعب ابی طالب ، برای تاریخ و برای مردم ایران بسیار درس آموز است:
وقتی بزرگان قریش با گسترش اسلام به خارج از حجاز مواجه شده و از کنترل و پیشگیری از نفوذ اسلام ناامید شدند ، تلاش کردند تا نقشه ای برای تسلیم شدن پیامبر و یارانش طراحی کنند. لذا عهدنامه ای امضاء کردند که طی آن حضرت محمد(ص) و یاران و خاندانش را در تحریم و محاصره همه جانبه قرار دهند. قریش این عهد نامه را پس از امضاء همه قبایل مکه ، در صندوقچه ای در درون کعبه قرار دادند.
از آن پس ناگزیر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و یارانش در بیرون مکه در درّه ای بهنام «شعب ابی طالب» به سر می بردند، و زندگی آنان در نهایت سختی و صعوبت طی می شد ، و با وجود این هرچه دشمن به پیامبر اسلام پیشنهاد (مذاکره) می داد که (در مذاکرات برد برد) از دعوت خود دست بردارد تا تحریم ها را لغو و او و یارانش را از زیر فشار تحریم آزاد کنند ، حضرت محمد(ص) نپذیرفته و تسلیم مشرکین
نمی شدند. (شایان ذکر است که دشمنان و مشرکین درپیشنهاد مذاکرات برد برد ، پیشنهاد تأمین سیادت مادی و معنوی آن حضرت در برابر دست برداشتن از رسالت را مکرر داده بودند که با مخالفت صریح پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله روبهرو شده بود) ، آن همه فشارها و سختی ها که بر او و امت او گذشت و حتی گرسنگی و محرومیت و خطر دشمنان، پیامبر اسلام را از پای در نیاورده و ایشان همچنان به آینده انسانها و نجات بشریت می اندیشید و به یاران خود نوید پیروزی می داد.

تا اینکه سه سال از این تحریمها گذشت و عملاً مشرکین به بی اثر بودن تحریم های سخت و فلج کننده بر روی مسلمانان و تاثیر عکس آن بر روی مردم مکه پی بردند و پیامبراکرم (ص) نیز از جانب خداوند آگاه شد که موریانه ، عهدنامه قریش را خورده و جز نام خدا از آن چیزی نمانده است. ابوطالب این مطلب را در جمع قریش اعلام کرد و آنان قول دادند که اگر گفتار پیامبر (ص) راست باشد ، دست از محاصره و تحریم بردارند. سپس به درون کعبه رفته و سخن پیامبر اسلام (ص) را راست و درست یافته و مشاهده کردند که عهدنامه محاصره و تحریم ها
را موریانه خورده و از بین رفته است. ناگزیر تحریم ها را لغو و پیامبر گرامی اسلام (ص) و یارانش را آزاد کردند تا به مکه بازگردند.
نکته بسیار مهم در ماجرای عدم قبول پیشنهادات مشرکین از سوی پیامبر (ص) این است که قبول پیشنهادات مادی و معنوی مشرکین به منزله عدول از نبوت و انجام رسالت وی بود و همین موضوع در مورد نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز کاملاً صادق است ؛ به این معنا که نه تنها در مذاکره با شیطان بزرگ ، مشکلات جمهوری اسلامی هرگز حل نخواهد شد بلکه اصل مذاکره با شیطان بزرگ به معنای نادیده گرفتن اصول تفکر انقلابی است و به همین دلیل است که حضرت امام خامنه ای با مذاکره با شیطان بزرگ مخالف بوده و مذاکرات فعلی که صرفاً در موضوع هسته ای صورت گرفته را نیز در چارچوب نرمش قهرمانانه پذیرفتند.

اندیشه انقلابی با قوت تمام در مقابل تفکر غیر انقلابی در عصر حاضر صف آرایی کرده و قویاً معتقد به انحرافی بودن تفکر غیر انقلابی می باشد. بد نیست که در اینجا یادی کنیم از پرچمداران اندیشه انقلابی در خصوص تعریف انحراف : شهید سرفراز و انقلابی سپاه حضرت امام خمینی شهید غلامعلی پیچک در این زمینه می گوید : مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است ؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود به اسم حکومت امام خمینی(ره) که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمیترسیم ، بلکه از انحراف میترسیم.
مقابله با خطر انحراف و القای تفکر غیر انقلابی و مادی گرا از طریق تحریف مواضع حضرت امام خمینی سلام الله علیه  همان چیزی است که کراراً حضرت امام خامنه ای مسئولین را نسبت به آن توجه داده و آنان را به انقلابی بودن ، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن و مبارزه عملی با غرب باوران و غرب اندیشان و غرب پرستان  فرا خوانده است .
تفکر غیر انقلابی در اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی سلام الله علیه تحت عنوان نامحرمان و نااهلان شناخته می شود ؛ آن حضرت با دیدی باز به آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی نگریسته و یاران بصیر انقلاب را از بازگشت عناصر غیر انقلابی به عرصه های حاکمیت انذار داده و فرموده اند: "من در میان شما باشم یا نباشم به همه  شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب بهدست نااهلان و نامحرمان بیفتد نگذارید پیشکسوتان شهادت و  خون در پیچ  و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.
و اینک عجیب نیست که صفحه توئیتر وابسته به یکی از حامیان اصلی تفکر غیرانقلابی که در طول 27 سال گذشته مأمن و ملجأ تفکر غیر انقلابی بوده طوری سخن بگوید که گویی، حضرت پیامبر (ص) 
مشتاق به مذاکره با مشرکین برای خروج از تحریمهای شعب ابیطالب بوده است.
در حالی که برای خروج از شعب ابی طالب مذاکره ای از سوی حضرت صورت نگرفت ،عقب نشینی هم از مواضع توحیدی دیده نشد و از همه مهم تر امتیازی هم داده نشد.

نوع عملکرد و رفتار جریان غیر انقلابی و غرب گرا به خوبی نشان می دهد که به هیچ وجه حاضر به عدول از این تفکر غرب گرایانه خود نبوده و با متهم کردن تفکر انقلابی امامین انقلاب به افراطی گری و تندروی  به گفتمان غیر انقلابی خود اصرار می ورزد. همین جریان غرب گرا در فتنه 88 ملتمسانه از کنگره آمریکا برای به زانو در آوردن ملت ایران تقاضای تشدید تحریم ها را مطرح کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار