به گزارش خبرنگار دفاعپرس از اردبیل، سردار «علیمحمد نائینی» سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در دومین همایش استانی مدار امید و اختتامیه جشنواره رسانهای ابوذر استان اردبیل، اظهار داشت: رسانه و فعالان رسانهای باید با تخصص و تسلط خود، در جنگ شناختی امروزی که دشمن به راه انداخته حافظ هویت انقلابی و سرمایه اجتماعی باشند.
وی افزود: در عصری که انتشار یک مطلب در فضای مجازی میتواند تراز سرمایه اجتماعی را تغییر دهد، نقش مدیران و اصحاب رسانه تعیینکننده خواهد بود.
سردار نایینی عنوان کرد: یکی از رسالتهای اصلی رسانه، ترویج گفتمان مقاومت بهعنوان دستاورد اساسی انقلاب است که دشمن همواره سعی در مقابله با آن میکند.
سخنگوی سپاه پاسداران تشریح کرد: مدیران رسانه باید آگاه بوده و بدانند که دشمنان انقلاب، کجا را هدف قرار دادهاند و آماج آنها چیست.
وی بیان داشت: جنگ اصلی امروز، جنگ شناختی است؛ باید این جنگ را باور کرد و با پیشبینی اهداف آن بهوسیله تمهیدات نرم رسانهای، از توطئه دشمن آگاه شد.
سردار نایینی خاطرنشان کرد: رسانهها نباید در مسیر تأمین منافع دشمن حرکت کنند بلکه با احساس مسئولیت و بیان دغدغهها و ارزشهای انقلابی سعیشان بر دفع این آسیبها باشد.
سخنگوی سپاه افزود: در کنار ارزشها و هویت دینی و انقلابی بهعنوان جوهره نظام، ضروری است تا به رشد فکری و اخلاقی جامعه توجه شده تا رسانهها بتوانند رسالت خود را بهدرستی انجام دهند.
وی گفت: متأسفانه برخی بهجای تولید امید، به دشمن روحیه تهاجمی میبخشند در حالی که صداقت در انتقال مطالب و روایتگری اصل مهم در فعالیتهای رسانهای است و ما باید در این حوزه با هوشیاری بیشتر عمل کنیم.
رسانهها نباید اجازه بدهند واقعیتهای کشور پنهان شود
سردار نایینی بیان داشت: دشمن در سالهای گذشته متوجه شده که با اقدام نظامی خود موجب همبستگی در جامعه ایران خواهد شد و به همین دلیل به جنگ شناختی روی آورده است.
سخنگوی سپاه تشریح کرد: مردم ایران، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را باور داشته و به دشمن بیاعتماد هستند؛ از این رو بصیرت، به معنای شناخت حقیقی میدان نبرد است.
وی عنوان کرد: دشمن میداند که قدرت شکستن نرمافزار انقلاب را نداشته و امروز سنگرهای کلیدی جهان با نرمافزار مقاومت فتح شده است.
سردار نایینی به وظیفه مهم اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: تلاش کنید تا دانش و مهارت حرفهای خود را افزایش داده و به قدرت بازدارندگی قاطع در جنگ شناختی دست یابید.
سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران بیان داشت: امروز کشور ما آماج جنگ رسانهای و شناختی دشمن است و تلاش آنها بر این است تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهند و به تضعیف سرمایه اجتماعی روی آوردند که ضروری است روابط عمومیها در کنار هنر شنیدن و گفتن، مدیریت تصویرسازی درست را داشته باشند تا در نقطه مقابل تصویرسازی غلط دشمن بتوان مواجههای درست و صحیح انجام داد.
نائینی یادآور شد: رسانهها با فنهای مختلف باید در انتقال واقعیتها و سرعت عمل در این عرصه پیشتاز عمل کرده و اجازه ندهند تا واقعیتها پنهان بماند.
وی خاطرنشان کرد: کار روابط عمومی سخت و پیچیده است و در این عرصه باید با رفتار هوشمندانه به سمتی برویم تا در کنار مهندسی افکار عمومی، اعتماد اجتماعی را نیز تولید و تقویت کنیم.
قدرت تهاجمی ما به دشمن ثابت شده است
سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: بزرگترین ثروت نظام و نهاد ارزشی ما توجه به سرمایه اجتماعی است تا بتواند از دل بحرانها فرصت تولید کرده و اجازه تضعیف سرمایههای اجتماعی را با تولید آثار رسانهای متنوع انجام ندهد.
نائینی گفت: دشمن تلاش میکند تا انبوهی از اطلاعات جعلی، شبهات و مسائل نادرست را به جامعه تزریق کند و در این بین روابط عمومیها و رسانهها برای مقابله با این عملیات دشمن واقعیتها را منتقل کرده و با مردم صادقانه صحبت کنند تا اعتماد جامعه مخدوش نشود.
نائینی به پیشرفتهای حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ما در همه عرصهها به قدرت بازدارندگی قاطع دست پیدا کردیم و توانستهایم قدرت تهاجمی خود را به دشمن ثابت کنیم.
وی یادآور شد: اگر بهصورت حرفهای عمل نکنیم قطعاً میدان را به دشمن واگذار میکنیم و بهتر است در جنگ شناختی با پایش درست و رفع نقاط ضعف به توانمندیهای بیشتر بیندیشیم.
هدف دشمن القای ناامیدی در کشور است
سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران مهمترین سرمایه اجتماعی ملت ایران را هویت انقلابی و توجه به ارزشهای دینی توصیف کرد و گفت: اگر این هویتها را از دست بدهیم، قطعاً از درون تهی خواهیم شد و در مراحل بعد تسلیم دشمن میشویم که ضرورت دارد با تأکید بر تابآوری بیشتر در این عرصه و رفع نقاط ضعف، سعی ما بر تبیین درست دستاوردهای نظام اسلامی باشد.
نائینی اضافه کرد: دشمن تلاش میکند تا تصویری غلط از کشور ما شامل فقر، فساد، تبعیض و بیعدالتی در راستای تضعیف سرمایههای اجتماعی ارائه کند، اما رسانههای ما باید در مقابل این خط حرکت دشمن با هدف القای ناامیدی، اعتماد ملی، وحدت، امید و دلبستگی را ترویج کند.
وی تصریح کرد: دشمن در جنگ ترکیبی پیچیده سعی دارد تا ضعف و کاستی ما را در یک تصویر نادرست از ناکارآمدی نظام نشان دهد، اما اگر به هوش باشیم در شکستن این تصویرسازی غلط دشمن موفق خواهیم شد.
معاون روابط عمومی سپاه پاسداران با تأکید بر کار حرفهای در حوزه رسانه گفت: خط کلی رسانههای معاند القای ناکارآمدی است و دشمن با بیان روایتهای غلط سعی میکند این ناکارآمدی را به مردم القا کند در حالی که ملت ما حقیقت انقلاب اسلامی و شعارهای اصیل آن را باور داشته و به شایستگی میپذیرند.
وعده صادق بی دفاع بودن سرزمینهای اشغالی را ثابت کرد
نائینی افزود: شعارهای انقلابی ما مردمی بودن، مبارزه با استکبار و صهیونیسم، الگوی مقاومت و توجه به باورهای دینی است که میتوان در این عرصه در تراز یک روابطعمومی و رسانه کارآمد عمل کرد.
وی به پیروزیهای انقلاب اسلامی ایران در قالب عملیات موفق وعده صادق یک و دو اشاره کرد و ادامه داد: در این عملیات موفق شدیم تا سرزمین اشغالی را به یک سرزمین بیدفاعی معرفی کنیم که آسیبپذیری دشمن را بهخوبی نمایان کرده است.
سخنگوی سپاه پاسداران حمایت از مردم غزه و جبهه مقاومت را بهعنوان اصل اساسی در حاکمیت نظام اسلامی یادآور شد و گفت: دشمن هر چند سعی دارد تا جبهه مقاومت را ناکارآمد نشان دهد، اما پیروز واقعی در این عرصه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ارزشهای ناب است و وعده الهی در حق این ملت که پیروزی و نصرت است، تحقق مییابد.
انتهای پیام/