پزشکیان: ساختار مدیریتی مدارس اصلاح می‌شود

رئیس جمهور در جلسه نهضت توسعه و عدالت آموزشی کرمانشاه با تاکید بر اصلاح ساختار مدارس برای عدالت آموزشی گفت: تحول در شیوه‌های تدریس و یادگیری، بهبود کیفیت اموزش و اصلاح ساختار مدیریتی مدارس، از جمله اقدامات اساسی است که در راستای نهضت عدالت آموزشی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۴۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۳ - 15May 2025

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران امروز در جلسه نهضت توسعه و عدالت آموزشی که با مشارکت مردم در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد،، ضمن اشاره به تاریخ غنی و فرهنگ با شکوه این دیار، اظهار داشت: کرمانشاه، با قدمت تاریخی‌اش، بر کتیبه‌های تمدن ایران‌زمین نقش بسته است. این استان، در طول تاریخ خود، نه تنها شاهد ایستادگی مردم در برابر تهدیدات خارجی بوده، بلکه در دفاع از میهن و انقلاب اسلامی نیز نقش کلیدی ایفا کرده است. امروز، همان مردم فداکار و وفادار در سنگر علم و دانش ایستاده‌اند و در تلاش هستند تا با آموزش نسل جدید، مبانی خودباوری و استقلال را به فرزندان خود منتقل کنند.

پزشکیان: ساختار مدیریتی مدارس اصلاح می‌شود

پزشکیان در ادامه افزود: با بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار معلم در ۱۵ هزار کلاس درس، استان کرمانشاه یکی از بزرگترین پایگاه‌های آموزشی کشور را در خود جای داده است. در این مسیر، ما با پیروی از برنامه‌های دولت محترم و به مدد مشارکت مردم، تلاش داریم تا نهضت توسعه و عدالت آموزشی را به تحقق برسانیم. این نهضت، که با حضور گروه‌های جهادی و مشارکت‌های اجتماعی شکل گرفته، اکنون با تشکیل ۱۹۳ تیم مردمی، به مرحله اجرایی رسیده و عملیات ساخت و تکمیل ۱۹۳ پروژه آموزشی در سراسر استان آغاز شده است.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی در توسعه فضای آموزشی، بیان کرد: اگرچه تمامی دانش‌آموزان ممکن است به‌طور مستقیم از این پروژه‌ها بهره‌مند نشوند، اما امیدواریم که با تکمیل این طرح‌ها، تحولی بنیادین در زمینه هوشمندسازی مدارس و ارتقای کیفیت آموزش در استان ایجاد کنیم. تجهیز مدارس به سیستم‌های دیجیتال و استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش، از اولویت‌های مهم ما در این مسیر است.

پزشکیان در ادامه به نقش حیاتی انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: انجمن اولیا و مربیان، به‌عنوان بزرگ‌ترین و مؤثرترین نهاد مردمی در نظام آموزشی کشور، می‌توانند نقشی کلیدی در پیشبرد اهداف این نهضت ایفا کنند. ما به‌دنبال تقویت و توسعه این نهادها هستیم تا با همکاری مستقیم مردم، پروژه‌های آموزشی را در استان پیش ببریم. به عنوان مثال، انجمن‌های اولیا و مربیان می‌توانند در ساخت و تجهیز مدارس نقش آفرینی کنند.
 
وی در پایان، با اشاره به اهمیت اصلاح روش‌های تدریس و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی، بیان داشت: تحول در شیوه‌های تدریس و یادگیری، بهبود کیفیت آموزش و اصلاح ساختار مدیریتی مدارس، از جمله اقدامات اساسی است که در راستای نهضت عدالت آموزشی در حال انجام است. ما با هدف ارتقای مستمر کیفیت آموزشی و مدیریت مدارس، در تلاش هستیم تا به استانداردهای جهانی در آموزش دست یابیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها