مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس و مقاومت قم:

روابط عمومی، رسانه جهاد تبیین در عصر ارتباطات است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم عنوان کرد: روابط عمومی در دنیای امروز که سرعت انتقال پیام با گستردگی شبکه‌های ارتباطی همراه شده است، به مثابه یک «رسانه جهاد تبیین» عمل می‌کند.
کد خبر: ۷۴۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۸ - 17May 2025

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت استان قم به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، بیانیه‌ای صادر کرد؛ فراز‌هایی از متن بیانیه به شرح ذیل است:

روابط عمومی، رسانه جهاد تبیین در عصر ارتباطات است

روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی است تا از زحمات بی‌وقفه فعالان این عرصه یاد کنیم و نقش بی‌بدیل آنان را در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت یادآور شویم.

در دنیای امروز ارتباطات، قلب تپنده انتقال مفاهیم و ارزش‌هاست و روابط عمومی تنها یک ابزار اطلاع‌رسانی نیست، بلکه حلقه وصل بین مردم و ارزش‌های ناب دفاع مقدس و مقاومت است.

تمامی تلاش‌ها بر این مدار معطوف شده است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی، روایتی ماندگار از رشادت‌های رزمندگان اسلام و شهدا را به نسل امروز و فردا منتقل کنیم و قطعا، این امر مهم، بدون نقش آفرینی خلاقانه و مسئولانه روابط عمومی‌ها محقق نخواهد شد.

ضرورت دارد روابط عمومی‌ها در کنار رسانه ها، با نوآوری و سرعت، پیام‌های ارزشی را به زبان روز بیان کنند تا مخاطبان گوناگون، به‌ویژه جوانان، با مفاهیم عمیق دفاع مقدس ارتباطی مؤثر برقرار نمایند.

از سوی دیگر، تمامی تلاش‌ها بر این امر استوار است که با همکاری و هماهنگی بیشتر بین نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ای، گفتمان ایثار و شهادت به‌عنوان میراثی جاودان در جامعه نهادینه شود، زیرا اعتقاد داریم بسط و گسترش این فرهنگ عاشورایی جامعه را از انواع آسیب‌ها و گزند‌ها حفظ خواهد کرد.

فعالان ارتباطات و روابط عمومی سربازان خاموش این عرصه هستند که با قلم و کلام خود، سنگر دفاع از ارزش‌ها را برپا داشته‌اند؛ آنان تنها انتقال‌دهنده پیام نیستند، بلکه به عنوان «مبلغان ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت» ایفای نقش می‌کنند و با زبان هنر، خلاقیت و فناوری‌های نوین، حماسه‌های عاشورایی جوانان این مرزوبوم را به نسل‌های آینده انتقال می‌دهند.

بر کسی پوشیده نیست که روابط عمومی‌های متعهد امروز، ادامه‌دهندگان راه شهدای رسانه هستند که با قلم و بیان خود، سنگر فرهنگ و ارزش‌ها را پاسداری می‌کنند و در همین راستا شایسته است با حرکت به سمت و سوی «روابط عمومی دفاع مقدس‌محور» و ایجاد «اتاق فکر تولید محتوای ایثارگرانه»، گام‌های بلندی در توانمندسازی فعالان این عرصه به عنوان رسانه‌های اصلی جهاد تبیین برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها