یادداشت/

هوش مصنوعی، نبض تپنده روابط عمومی نوین

فعالان عرصه روابط عمومی باید با نگرشی باز و رویکردی نوآورانه، به استقبال هوش مصنوعی رفته و از این ابزار قدرتمند در جهت تحقق اهداف سازمانی و خدمت‌رسانی بهتر به جامعه بهره ببرند. عصر طلایی تعامل فرا رسیده و هوش مصنوعی، بی‌شک نبض تپنده روابط عمومی نوین خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۵ - 18May 2025

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «مهدی حسینی» فعال رسانه‌ای؛ روابط عمومی در عصر حاضر، دیگر صرفاً انتشار اخبار و اطلاعیه‌ها نیست؛ بلکه هنر تعامل هوشمندانه و هدفمند با مخاطبان در بستر‌های گوناگون است. هوش مصنوعی با قابلیت‌های بی‌نظیر خود، افق‌های جدیدی را در این عرصه گشوده است.

هوش مصنوعی، نبض تپنده روابط عمومی نوین

تصور کنید که یک سیستم هوشمند می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای حجم وسیعی از داده‌ها و بازخورد‌های مخاطبان را تحلیل کرده و الگو‌های رفتاری و نیاز‌های آنها را شناسایی کند. این اطلاعات ارزشمند، راهنمای روابط عمومی در تولید محتوای اثربخش، انتخاب کانال‌های مناسب برای ارتباط و شخصی‌سازی پیام‌ها خواهد بود.

از سوی دیگر، هوش مصنوعی می‌تواند در مدیریت بحران‌ها نیز نقش کلیدی ایفا کند. شناسایی سریع اخبار منفی و شایعات، تحلیل احساسات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و ارائه پاسخ‌های دقیق و به‌موقع، از جمله توانمندی‌های این فناوری نوین است که می‌تواند از بروز آسیب‌های جدی به اعتبار سازمان جلوگیری کند.

در شهرستان تربت‌جام و استان خراسان‌رضوی نیز، نهاد‌ها و سازمان‌هایی که از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در روابط عمومی خود بهره ببرند، قطعاً در برقراری ارتباط مؤثرتر با مردم و رسانه‌ها، افزایش شفافیت و پاسخگویی و در نهایت، ارتقای جایگاه و اعتبار خود موفق‌تر خواهند بود.

به تمامی فعالان عرصه روابط عمومی، به‌ویژه در منطقه خراسان، توصیه می‌شود که با نگرشی باز و رویکردی نوآورانه، به استقبال هوش مصنوعی رفته و از این ابزار قدرتمند در جهت تحقق اهداف سازمانی و خدمت‌رسانی بهتر به جامعه بهره ببرند. عصر طلایی تعامل فرا رسیده و هوش مصنوعی، بی‌شک نبض تپنده روابط عمومی نوین خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار