ما آماده‌ایم-263/ سردار ادیبی:

راهیان نور موجب تقویت رابطه مردم و روحانیون می شود

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه راهیان نور موجب تقویت رابطه مردم و روحانیون می‌شود، گفت: یکی از اهداف ما تعمیق معارف دینی در راهیان نور است و تلاشمان این است که بتوانیم مبانی اعتقادی و مفاهیم انقلاب اسلامی را ترویج بدهیم.
کد خبر: ۷۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ - 22March 2016

راهیان نور موجب تقویت رابطه مردم و روحانیون می شود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانه ای شهید رهبر، سردار "نادر ادیبی" دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در بازدید آیت الله "مرتضی مقتدایی" رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور از قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب کشور گفت: ستاد مرکزی راهیان نور در سال 84 تشکیل شد. راهیان نور یک امر خودجوش است که توسط مردم اتفاق می افتد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون 9 بار در راهیان نور حضور یافته اند که این تعداد حضور از همه مسئولین بیشتر بوده است و جهش راهیان نور با سفر رهبری به یادمان شلمچه صورت گرفت.

ادیبی بیان داشت: در یک دهه گذشته میزان زائران از حدود 400 هزار نفر به 5 میلیون نفر در سال افزایش پیدا کرده است. این زائران در گونه های مختلف مانند دانشجویی، دانش آموزی و... در یادمان های حضور می یابند. در سال گذشته 700 هزار دانش آموز در راهیان نور شرکت کردند. در حوزه دانشجویی نیز سیاست بر این است که هر دانشجو در طول تحصیل یک بار در راهیان نور شرکت کند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: شش قرارگاه سپاه و بسیج، ارتش، ناجا، صدا و سیما، جهاد سازندگی و حوزه علمیه در حوزه راهیان نور فعالیت دارند. در رابطه با نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس غفلت صورت گرفته است. ابداعات و ابتکارات جهاد سازندگی در دفاع مقدس بی نظیر است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما تعمیق معارف دینی در راهیان نور است و تلاشمان این است که بتوانیم مبانی اعتقادی و مفاهیم انقلاب اسلامی را ترویج بدهیم.

ادیبی گفت: قریب به 25 هزار مبلغ برای راهیان نور در طول سال نیاز داریم که هم اکنون 10 هزار نفر کسری داریم. هر کاروان یا اتوبوس باید یک مبلغ روحانی به همراه داشته باشد. ما باید حرف های انقلاب را در شهرها ادامه بدهیم و راهیان نور موجب تقویت ارتباط مردم و روحانیت می شود.

وی با بیان اینکه راهیان نور در 7 استان کشور برگزار می شود، گفت: هم اکنون 57 یادمان در این 7 استان داریم. در این یادمان ها نبردهای بزرگ دوران دفاع مقدس مانند عملیات کربلای 4، والفجر8 و فتح المبین صورت گرفته است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه به تشریح شبکه های راهیان نور همچون شبکه خادمان و راویان پرداخت و گفت: اکنون 25 هزار راوی دفاع مقدس جنگ دیده و جنگ ندیده(جوان) داریم. همچنین 25 هزار خادم داریم که در دوران اوج و غیره در یادمان ها حضور دارند. بیش از 80 درصد خادمان دارای تحصیلات عالیه و حوزوی هستند.

وی تصریح کرد: در هر یادمان که خادمان حضور دارند، روحانیون نیز هستند که در بحث های اخلاقی و تربیتی با خادمان گفت و گو می کنند.

ادیبی با اشاره به مجموعه های مردمی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: علیرغم اینکه نیروهای مسلح بیان کننده حماسه های دوران دفاع مقدس هستند اما مکمل آن مجموعه های مردمی هستند که غنی سازی راهیان نور را برعهده دارند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: در یادمان ها مراکزی برای ارتباط با مردم و پاسخگویی به سوالاتشان ایجاد شده است. به طور مثال در حوزه کودک و نوجوان طرحی ایجاد شده که کودکان 7 تا 15 سال می توانند با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار