در آستانه سالگرد حمله عربستان به یمن

واکنش بین‌المللی به نقض گسترده حقوق بشر در یمن خجالت آور است

سازمان عفو بین‌الملل با درخواست از انگلیس و آمریکا برای توقف فروش سلاح برای استفاده در جنگ یمن، واکنش بین‌المللی به نقض گسترده حقوق بشر در یمن را خجالت آور دانست.
کد خبر: ۷۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ - 23March 2016

واکنش بین‌المللی به نقض گسترده حقوق بشر در یمن  خجالت آور است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سازمان عفو بینالملل در بیانیهای تأکید کرده است: آمریکا و انگلیس مهمترین فروشندگان سلاح به عربستان و دیگر کشورها هستند و اجازه میدهند تا سلاحها در جهت نقض گسترده و بی سابقه حقوق بشر، مورد استفاده قرار گیرد.

این سازمان با بیان اینکه کشورها باید فروش سلاح به خاطر منافع اقتصادیشان را متوقف کنند؛ از شورای امنیت خواست تا ممنوعیت کامل برای انتقال سلاح به یمن را برقرار کند.

"جیمز لینش" مدیر بخش آفریقا و خاورمیانهای سازمان عفو بینالملل در این باره به خبرگزاری فرانسه میگوید: پس از یک سال، واکنش جامعه بینالمللی به این جنگ واقعا خجالت آور است.

او با اشاره به تلفات انسانی که در طی یک سال گذشته در یمن ثبت شده، تأکید میکند که تمام طرفهای درگیر باید تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات غیر نظامیان به کار ببرند.

عربستان سعودی در تاریخ 6 فروردین 94 با حمله گسترده هوایی به یمن، جنگ نابرابر در این کشور را آغاز کرد و مردم یمن را در محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار داد. این کشور از ورود هر گونه کمکهای بشردوستانه به یمن جلوگیری میکند.

این حمله به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به ریاض و همچنین نابودی سلاح ارتش و انصارالله یمن، در گرفته است؛ اما کماکان منصور هادی خارج از قدرت به سر می برد و سلاح یمنی ها نیز نابود نشده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار