محمود عاطفی، رئیس قرارگاه رسانهای ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب، گفت: ما در ایام نوروز یکی از دشوارترین فعالیت ها را انجام می دهیم. زمانی که مردم به اصطلاح در حال شادی و خنده هستند، ما می خواهیم موضوعی را نشان دهیم که کاملا با این فضا متفاوت است. این امر نیازمند یک هنرمندی و کار رسانه ای دقیق است.
وی با اشاره به حمایت گسترده ی سازمان صداوسیما و رئیس این سازمان از راهیان نور امسال گفت: الحمدلله امسال سازمان از ما حمایت خیلی خوبی کرد تا بتوانیم برنامه های راهیان نور را به درستی پوشش دهیم. ما توقع داریم که مثل برنامه های دیگری که برایشان بودجه مناسب تعیین می شود، برای برنامه های راهیان نور نیز، بودجه مناسب تخصیص داده شود.
عاطفی با اشاره به مدل رسانه ای امسال راهیان نور ادامه داد: طرح امسال ما برای پوشش راهیان نور، یک مدل موفق است. ما توانسته ایم تمام استان ها را به این سمت سوق دهیم. از نظر پوشش و کار رسانه ای تاکنون سربلند بودیم اما از نظر تاثیرگذاری، دست ما نیست.
رئیس بسیج صداوسیما اظهار داشت: فعالیت های ما باعث امیدواری بچه حزب اللهی ها شده است ولی برای اینکه بتوانیم مخاطب عام جذب کنیم، حتما باید قالب برنامه ها را تغییر دهیم.
وی افزود: در سال آینده کارهای اساسی تری را طراحی خواهیم کرد. تولید یک برنامه زنده آنچنان فایده ای ندارد و باید از قبل مواردی را تولید کنیم و آماده پخش بگذاریم. برای سال آینده یک اتاق فکر قوی از افراد فعال در این حوزه تشکیل خواهیم داد و به ساماندهی برنامه ها اقدام می کنیم.
رئیس قرارگاه رسانه ای ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به مختصات خاص کار رسانه ای و محدودیت ها و فرصت های آن گفت: آقای رویانیان رسانه را می شناخت. زمانی که در ناجا فعالیت می کرد، «عموپورنگ» را به عنوان مشاور خود تعیین کرد و انیمیشن «سیاساکتی» را به مردم عرضه داشت. این فرد، کار با رسانه را می شناسد.
وی خاطرنشان کرد: سردار کارگر با تدابیر ویژه خود، به ما یک ماموریت داد تا امسال یک اتفاق جدید رسانه ای رقم بزنیم. امیدواریم با هم افزایی بین پتانسیل های ما و خبرگزاری دفاع پرس، بتوانیم به افزایش کارایی کمک کنیم.