مسکو از وجود نیروهای ویژه خود در سوریه خبر داد

مسکو برای اولین بار اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور به منظور کمک به نیروی هوایی روسی برای انجام حملات و آموزش‌ها، در سوریه حضور دارد.
کد خبر: ۷۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ - 24March 2016

مسکو از وجود نیروهای ویژه خود در سوریه خبر داد

به گزارش گروه اخبار بین الملل دفاع پرس ؛ژنرال الکساندر دوورنیکف، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه بیان کرد: نمیخواهم پنهان کنم که یگانهایی از نیروهای ویژه ما در خاک سوریه فعالیت دارند. مأموریت این یگانها جمعآوری اطلاعات برای مشخص کردن اهدافی است که نیروی هوایی روسیه هدف قرار میدهد. همچنین این یگانها وظیفه راهنمایی وهدایت هواپیماها به سمت اهداف مورد نظر را در کنار دیگر مأموریتهای خود برعهده دارند.

وی ادامه داد، مستشاران نظامی روسیه نیز در سوریه فعالیت دارند و در تمامی سطوح از جمله مسایل فنی به فعالیت میپردازند آنها همچنین به نیروهای نظام (سوریه) در برنامهریزی و انجام اقدامات نظامی کمک میکنند.

فرمانده نیروهای روسیه گفت که این مستشاران توانستند در اندک زمانی به تشکیل دستگاه مستشاران نظامی سوریه کمک کنند همچنان که موفق شدند به آموزش نیروهای نظامی و کردی و دیگر گروهها بپردازند.

این در حالی است که ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه 14 مارس گذشته پایان مأموریت نیروهای روسی را در سوریه اعلام کرده بود که به دنبال آن بخش اعظمی از نیروهای این کشور از سوریه خارج شدند.

نظر شما
پربیننده ها