توسعه مشارکت و همکاری‌های بنیاد شهید و رسانه ملی برای تولید آثار فاخر هنری

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر هم‌افزایی، مشارکت و روایت خلاقانه ایثار فی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان صداوسیما تاکید کرد.
کد خبر: ۷۵۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۴ - 04June 2025

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه کارگروه تفاهم‌نامه مشترک همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه ملی عصر روز سه شنبه ۱۳ خرداد در ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، مظفری رییس مرکز طرح و بودجه صدا وسیما، غفوری قایم مقام معاون سیما و دیگر کارشناسان برگزار شد.

توسعه مشارکت و همکاری‌های بنیاد شهید و رسانه ملی برای تولید آثار فاخر هنری

یعقوب سلیمانی در این نشست در سخنانی با اشاره به اهمیت راهبردی این همکاری، اظهار کرد: در مسیر ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، نباید صرفاً به تکرار برنامه‌های گذشته بسنده کرد، بلکه باید با نگاهی نوآورانه و خلاق، خدمات را به‌گونه‌ای عادلانه در میان جامعه ایثارگری توزیع کرد.

وی با تأکید بر لزوم عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه، گفت: تمام نکات مطرح‌شده در این جلسات باید وارد نقشه اقدام میدانی شود. این مسیر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که با رفت‌وآمد مدیران دستخوش تغییر نشود. ریل‌گذاری دقیق برای تداوم اقدامات فرهنگی، یکی از اولویت‌های اصلی ماست.

سلیمانی همچنین با اشاره به جشنواره «رسام»، گفت: «در این رویداد با چند خانواده شهید دیدار داشتم؛ هرکدام از آنها حامل داستان‌هایی عجیب و اثرگذار بودند. این روایت‌ها باید با زبان هنر به تصویر کشیده شود و رسانه ملی در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.»

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار نخبه در بنیاد شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: این ظرفیت عظیم باید به‌صورت هدفمند در تولید محتوا و انتقال مفاهیم ارزشی به کار گرفته شود. گروه‌های عملیاتی باید شکل بگیرند تا اتفاقات مثبتی در حوزه رسانه‌ای ایثار و شهادت رقم بخورد.

وی با اشاره به آرشیو ارزشمند اسناد شهدا، افزود: این گنجینه بی‌نظیر می‌تواند مبنای تولیدات خلاقانه رسانه‌ای در قالب مستند، فیلم و موزه‌های تخصصی قرار گیرد. همچنین رادیو به‌عنوان یک رسانه تأثیرگذار، باید تعامل بیشتری با بنیاد داشته باشد.

سلیمانی تصریح کرد: در سال گذشته، سه سریال با همکاری بنیاد شهید و صداوسیما تولید شد و اقدامات دیگری نیز در دست اجراست، اما توقع ما این است که در نگاه راهبردی، عنصر تمایز در تولیدات لحاظ شود. هرگونه ضعف در تعامل با صداوسیما پذیرفتنی نیست، چرا که زیرساخت‌های لازم برای همکاری فراهم است.

در ادامه نشسشت نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه ملی در این نشست بر ضرورت همکاری‌های هدفمند و اثربخش فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کردند.

در پایان جلسه، مقرر شد که فهرستی از بانک‌های تخصصی و لیستی از صاحب‌نظران حوزه ایثار و مفاهیم راهبردی به سازمان صدا و سیما ارائه شود تا در سند تحول عملیات رسانه‌ای، فرهنگ ایثار و شهادت به‌صورت برجسته‌تری بازتاب یابد. 

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار