ساندرز و کلینتون در واشنگتن، هاوایی و آلاسکا به رقابت می‌پردازند

رأی‌گیری درون حزبی دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ برای کسب ۱۴۲ نمایندگی حزبی در سه ایالت واشنگتن، هاوایی و آلاسکا امروز (شنبه) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ - 26March 2016

ساندرز و کلینتون در واشنگتن، هاوایی و آلاسکا به رقابت می‌پردازند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، یلاری کلینتون، نامزد دموکرات، و دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه، تاکنون توانستهاند فاصله خود را با سایر رقبای خود حفظ کنند و در صورتی که روند انتخابات درونحزبی به همین صورت ادامه یابد باید انتظار داشت که یکی از این دو نفر جانشین باراک اوباما شود.

پیش از آنکه دو حزب بزرگ و اصلی آمریکا نامزدهای خود برای انتخابات ریاستجمهوری را انتخاب کنند انتخاباتی درونحزبی برگزار میکنند و برنده این انتخابات در همایش سراسری دموکراتها و جمهوریخواهان که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد به عنوان نامزد حزب در انتخابات ریاستجمهوری 2016 معرفی خواهند شد.

هدف از انتخابات مقدماتی و انتخابات انجمنهای حزبی چیست؟

آمریکاییها با استفاده از این دو روش نامزدهای مورد نظر حزبشان را در هر ایالت انتخاب میکنند، فرآیندی که تا پیش از ماه جولای و کنگره احزاب دموکرات و جمهوریخواه ادامه خواهد داشت. این مدلهای انتخاباتی در طول زمان به وجود آمدهاند و در قانون اساسی آمریکا اشارهای به آنها نشدهاست و شامل تعیین گرایشات هیأتهایی است که قرار است یک ایالت را در کنگره حزبی که کاندیدای نهایی در آن انتخاب خواهد شد، نمایندگی کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار