روایتی از زندگی معلم شهید "حسین رضایی" از استان گلستان؛

جبهه دانشگاهی است که معلم آن امام حسین (ع) و نتیجه آن به خدا پیوستن است

شهید "حسین رضایی" از شهدای فرهنگی استان گلستان در فرازی از وصیتنامه اش می گوید: جبهه ها دانشگاهی است که معلم آن امام حسین (ع) و کتاب او قرآن است و نتیجه آن به خدا پیوستن است.
کد خبر: ۷۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ - 26March 2016

جبهه دانشگاهی است که معلم آن امام حسین (ع) و نتیجه آن به خدا پیوستن است

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، هفتم فروردین ماه سالروز شهادت معلم شهید "حسین رضایی" از شهدای استان گلستان است و در سطور زیر زندگینامه پربارش را مرور می کنیم:

شهید حسین رضایی در سال 1334 در یکی از روستاهای شهرستان زابل به دنیا آمد و بدلیل خشکسالی خانواده وی به استان گلستان و در محدوده شهرستان بندرگز کوچ کردند.

پشتکار شهید موجب شد تا از شاگردان ممتاز محسوب شود و با توجه به خانواده مذهبی که داشت همواره با علمای اعلام در ارتباط بود و از اخلاق و رفتار اسلامی برخوردار شد.

وی در امر پیروزی انقلاب اسلامی کوشش و جدیت فراوانی داشت و فعالیت سیاسی خود را از جمله توزیع نوارهای سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) و اعلامیه ها و پیامهای آن فقیه عزیز ادامه داد.

در زمان خدمت سربازی در پادگان سراب اقدام به جلسات ضد شاه و حکومت وقت نمود و توسط ساواک 48 ساعت بازداشت شد.

شهید حسین رضایی جهت امورات عام المنفعه پیش قدم بود و بعنوان شورای روستای حسین آباد فعالیت داشت و همیشه با منافقان و گروهکهای ملحد دشمن، مخالف بود و در زمان جنگ چندین بار به جبهه اعزام شد و در مرحله چهارم در منطقه عملیاتی والفجر9 در هفتم فروردین ماه سال 1365 در سلیمانیه عراق به دیدار معبودش شتافت و بعنوان شهید جاویدالاثر شناخته شد.

فرازی از وصیتنامه:

اکنون بر خود واجب دانستم که از اسلام دفاع کنم، در جبهه ها حاضر شوم و با کافران و منافقان جهاد کنم. جبهه ها دانشگاهی است که معلم آن امام حسین (ع) و کتاب او قرآن است و نتیجه آن به خدا پیوستن است. اکنون لیاقت مهمانی خدا را پیدا کردم به شما عرض می کنم که صبر و استقامت را پیشه کنید. به دانش آموزانم می گویم که برای آینده اسلام شخص مفیدی باشند و آن هم با درس خواندن میسر است و همه شما را عرض می کنم دست از امام و جبهه برندارید که مایه حیات ما و ممات دشمنان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار