ما آماده‌ایم-334/ حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

پذیرنده، رزمنده و فرمانده بودن؛ 3 مرحله تکاملی انقلابیون انقلاب حضرت مهدی(عج)

مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: انقلاب امام زمان(عج) نسبت به انقلاب های دیگر دارای 3 عنصر اصلی است. اولین عنصر ظهور انقلاب نیاز به پذیرنده دارد. دومین مرحله رزمنده باشیم و مرحله ی سوم فرمانده باشیم.
کد خبر: ۷۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ - 26March 2016

پذیرنده، رزمنده و فرمانده بودن؛ 3 مرحله تکاملی انقلابیون انقلاب حضرت مهدی(عج)

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانه ای شهید رهبر، حجت الاسلام والمسلمین "محمدمهدی ماندگاری" مدیرموسسه روایت سیره شهدا گفت: همه ی ما میدانیم که علائم ظهور و قواعد ظهور داریم و بعضی ها بیشتر از آنکه به قواعد ظهور دقت کنند به دنبال علایم ظهور هستند. قواعد ظهور را باید ایجاد کرد زیرا علائم ظهور خود به خود اتفاق خواهد افتاد.

وی درادامه گفت: ما موظف به دنبال کردن قواعد ظهور هستیم و هر صبح جمعه وضعیت قواعد را بررسی کنیم که آیا در قوانین  و قواعد ظهور یک گام مثبت صورت گرفته است یا خیر.

ماندگاری درادامه با اشاره به انقلاب منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) افزود: انقلاب امام زمان(عج) نسبت به انقلاب های دیگر دارای 3 عنصر اصلی است. اولین عنصر ظهور انقلاب نیاز به پذیرنده دارد. دومین مرحله رزمنده باشیم و مرحله ی سوم فرمانده باشیم.

وی گفت: اگر بخواهیم جهان را برای ظهور آماده کنیم در ذهن سپردن، یادداشت کردن و منتقل کردن وظیفه ی همه ی ماست. برای نزدیک کردن علائم ظهور باید با دعا، توسل، نذر کردن، صدقه دادن اقدام کرد اما اگر قواعد ظهور را رعایت نکنیم این تلاش ها بی ثمر خواهند شد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا درادامه تصریح کرد: جنگی که بعد ازانقلاب صورت میگیرد نیاز به رزمنده دارد و این مدت جنگ چه کوتاه باشد و چه طولانی نیاز به اداره ی حکومت دارد و این اداره کردن قواعد و مدیر می خواهد.

ماندگاری در تبیین انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی برای داشتن پذیرنده مراحل زیادی را پشت سر گذاشته است زیرا که دراردیبهشت سال 24 حدود71 سال پیش اولین اعلامیه صادر شد که پذیرنده ها بیایند.

وی با اشاره به معنی پذیرنده گفت: پذیرنده ها کسانی هستند که باور کنند باید برای خدا قدم برداشت؛ فردی یا گروهی و کسانی هستند که از وضعیت امروز خسته شده باشند و برای ظهور تشنه باشند.(خستگی و تشنگی)

ماندگاری گفت: شعار انقلاب امام آیه «قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی..» است. لازمه ی این شعار و حرکت نیت خالص فقط برای خدا است. یعنی زندگی خدایی داشته باشیم. زندگی ولایت مداری. برای قیام امام زمان حتما قیام برای الله باید باشد. حاج همت و متوسلیان و باکری ها و تمام فرماندهان این درس امام را مرتب تکرار میکردند که هرکس نیت خالصی داشته باشد بماند، در این مسیر به رشد و کمال خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر قیام برای الله باشد حتی اگر قبل از ظهور بمیرید برای ظهور زنده خواهید شد. شهدا قیامشان لله بود هم دیروز به ندای امام (نایب امام زمان) پاسخ دادند و هم زمان ظهور به یاری امام زمان خواهند آمد. امروز در دنیا طاغوت حاکم است. اگر میخواهیم پذیرای دولت امام زمان شویم باید خسته و تشنه ی انقلاب مهدوی باشیم.

ماندگاری با اشاره به انواع خستگی گفت: دو نوع خستگی داریم که یکی بخاطر نقص و دیگری به دلیل ظلم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار