به گزارش
دفاعپرس از کردستان، "امید رادویسی" رئیس اداره بازرسی آب منطقهای استان کردستان، صبح امروز در نشست تخصصی «بازار، چالشها و نقش دستگاههای اجرایی در تنظیم و نظارت» که با حضور مدیران، کارشناسان و علاقهمندان به حوزه نظارت برگزار شد، با تأکید بر لزوم مدیریت انسانی و هیجانی در شرایط بحرانی، گفت: مدیریت احساس، آرامش ذهن و امنیت روانی، پایههای کنترل مؤثر رفتار اجتماعی هستند. نباید در بحرانها شاهد هجوم به صف نانوایی یا پمپ بنزین باشیم.
وی افزود: در چنین شرایطی مدیریت هیجان و رفتار افراد اهمیت دوچندان دارد و دستگاههای اجرایی باید در کنار نظارت سختافزاری، به ساماندهی ذهنی جامعه نیز توجه داشته باشند.
در ادامه جلسه، زارعی مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات جهاد کشاورزی استان کردستان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد تیمهای بازرسی پرداخت و اعلام کرد: در ۱۰ روز اخیر، بیش از ۲۱۰۰ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده که حاصل آن تشکیل ۵۰۰ پرونده تعزیراتی و شناسایی ۱۰۴ مورد احتکار بوده است، فقط در سنندج، ۷۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته و ۱۲ اکیپ بازرسی با همکاری تعزیرات، پلیس اقتصادی و صمت در سطح شهر فعال بودند.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه تأمین کالاهای اساسی، اظهار داشت: همکاران ما در جهاد کشاورزی در کنار شرکت خلیج فارس، به عنوان متولی تأمین آرد، اقدامات لازم را برای انتقال کالاهای ضروری از مرزها به استان انجام دادند، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ هزار مورد بازرسی انجام شده که ۲۱۰۰ مورد آن فقط مربوط به ۱۰ روز اخیر است.
در بخش پایانی این نشست، محمدی رئیس بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در جریان برگزاری امتحانات نهایی و پروژه مهر پرداخت و گفت: در مجموع ۱۸۸ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی فعال بود که این آزمونها با رعایت کامل اصول بهداشتی و امنیتی، بدون کوچکترین مشکلی برگزار شدند.
وی ادامه داد: در زمان برگزاری امتحانات، با همکاری ادارات مختلف از جمله اداره برق، هیچ قطعی برق نداشتیم و نیروی انتظامی بهطور مستمر در حوزهها حضور داشتند.
رئیس بازرسی اداره کل آموزش و پرورش گفت: ثبتنام ۳۲۰ هزار دانشآموز انجام شده و برای تابستان، چهار تیم نظارتی بهصورت روزانه در تیر و مرداد فعال خواهند بود. در پروژه مهر نیز با وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرهای سنندج، بانه و مریوان، هیچ دانشآموزی از آموزش محروم نمانده و حتی برای یک دانشآموز، معلم اختصاص داده شده است.
محمدی در پایان بر ضرورت تداوم عدالت آموزشی و تعامل سازنده میان نهادها برای رفع کمبودها تأکید کرد.
انتهای پیام/