ما آماده‌ایم-370/ امیر خلبان برخور:

مردم به ارتش و نیروی هوایی علاقمند هستند

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: استقبال خوب مردم و نتایج نظرسنجی‌ها در طول مدت کار نمایشگاه هوایی پایگاه وحدتی دزفول در جریان فرهنگی راهیان نور نشان داد که مردم به ارتش و خصوصا نیروی هوایی علاقمند هستند.
کد خبر: ۷۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ - 31March 2016

مردم به ارتش و نیروی هوایی علاقمند هستند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفتوگویی اظهار داشت: سابقه درخشان  نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس مملو از رشادت، سرافرازی و پیروزیهای مکرر است که بدون شک خاطره این دلاورمردی ها در ذهن هرکسی ماندگار بوده و به آن افتخار میکند.

وی افزود: این نیرو پس از آغاز تجاوز ناجوانمردانه صدام به خاک کشور، به سرعت با اجرای عملیاتهای بزرگ و کوچک پاسخ دندانشکنی به دشمن بعثی داد، به طوری که تنها دو ساعت بعد از اولین حمله هوایی رژیم بعثی که طی آن 15 فرودگاه  کشور ما را مورد اصابت قرار داده بود، با 8 فروند جنگنده از پایگاههای همدان و بوشهر اولین پاسخ کوبنده را به دشمن متجاوز داد.

امیر برخور اظهار داشت: بزرگترین عملیات هوایی دوران دفاع مقدس با نام کمان 99 با حضور بیش از 140 فروند هواپیما توسط نیروی هوایی، دقیقا یک روز بعد از حمله وحشیانه رژیم بعث انجام شد و این نیرو در طول دفاع مقدس پشتیبانی از نیروهای سطحی را در تمام عملیات ها برعهده داشت.

وی ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز اگر ایران اسلامی دارای اقتدار و صلابت در مجامع بین المللی است؛ به واسطه رهبری مقتدر و حماسه هایی است که مردم با اتحاد خلق کرده اند که مهمترین نماد این اقتدار و سربلندی، دوران پرشکوه دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده نهاجا گفت: برگزاری نمایشگاه راهیان نور در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود که حرکت عظیم راهیان نور یاد آور خاطرات و رشادت های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس است.

وی افزود: حضور پرشور کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی نشان دهنده آن است که مردم قدر این ایثارگری و روحیه فداکاری برای دفاع از اسلام عزیز را میدانند و امروز هم اگر در این منطقه پرتلاطم خاورمیانه، ایران امن ترین و با صلابت ترین کشور است به پشتوانه همین فداکاری ها و ایثارگریها است.

امیر سرتیپ خلبان برخور با بیان اینکه استقبال خوب مردم و نتایج نظرسنجیها در طول مدت نمایشگاه نشان داد که مردم به ارتش و به خصوص نیروی هوایی علاقمند هستند؛ گفت: بحمدالله نیروی هوایی با برپایی نمایشگاه هوایی در مقاوم ترین پایگاه خود توانست گوشههایی از نقش این نیروی خوشنام را در دوران دفاع مقدس بازگو کند.

وی اظهار داشت: تجربه این روزهای نیروهای مسلح و هدایتهای مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا، داشتن روحیه اخلاق و معنویت توام با پیشرفت ودانش نظامی، نیروهای مسلح کشور را به عنوان محبوب ترین قوای مسلح دنیا مطرح کرده است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان گفت: در دنیای امروز، برخی حرکت های نیروهای نظامی در تجاوز به حریم مردم بی گناه وکشتن زنان و کودکان نشان دهنده روح وحشی گری، بی دینی وبی اخلاقی است، این در حالیست که فرهنگ دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشوراست و مهمترین رمز ماندگاری آن همین فرهنگ عاشورائیست.
  

نظر شما
پربیننده ها