به گزارش گروه بینالملل دفاعپرس، شرکتهای اسرائیلی اعلام کردهاند که از دیروز برای چندمین بار از زمان جنگ غزه قیمت شکلات، قهوه، نوشابههای گازدار و برنج را افزایش دادهاند، در حالی که ۵۲ درصد اسرائیلیها از وخامت وضعیت مالی خود بهدلیل گرانیها شکایت دارند.
نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت «فاکتو استراتژیک رسرچ» - یک شرکت تخصصی در تحقیقات استراتژیک - به سفارش روزنامه عبری اقتصدادی «کالکالیست» انجام شده، نشان میدهد که افزایشهای پیدرپی قیمتها در بازار مواد غذایی اسرائیل طی دو سال گذشته، از حد یک موضوع رسانهای فراتر رفته و باعث تغییر واقعی در عادات مصرف شده است.
تقریباً همه شرکتکنندگان در نظرسنجی (۹۵.۳ درصد) اظهار داشتهاند که هزینههای زندگی در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تنها یک سوم ساکنان سرزمینهای اشغالی معتقدند که اسرائیل بهترین مکان برای زندگی است و بیش از ۳۰ درصد به دلیل وضعیت اقتصادی در حال فکر کردن به مهاجرت هستند.
انتهای پیام/ ۱۳۴