مهمانان نوروزی بیشترین زائران راهیان نور دریایی بودند

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون 26هزار و 288 زائر از هرمزگان به اردوی راهیان نور سفر کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ - 03April 2016

مهمانان نوروزی بیشترین زائران راهیان نور دریایی بودند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رسول جهانداری با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه سال گذشته تا کنون سه هزار و 563 دانش آموز ، یک هزار و 705 نفر دانشجو و مابقی آن از مردم عادی و اقشار مختلف به بازدید از مناطق و یادمانهای دوران هشت سال دفاعمقدس پرداختهاند.

 

جهانداری ادامه داد: اوج استقبال از اردوهای راهیان نور از 25 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی بود که مسافران نوروزی بیشترین استقبال را تاکنون داشتهاند به گونهای که تاکنون 26هزار و 288 از هرمزگان به اردوی راهیان نور اعزام شدند. از این آمار سه هزار و 990 نفر به راهیان نور جنوب و مابقی به مناطق عملیاتی دریایی سفر کردهاند. ۸۰ درصد از بازدید کنندگان را مهمانان نوروزی تشکیل دادهبودند.

 

وی با اشاره به روایت رشادتهای رزمندگان توسط راویان گفت: پاسخ گویی به سوالات شرعی، توزیع بروشور و آشنایی با شهدای جزیره هرمز، فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی در اسکله شهید حقانی بندرعباس، بازدید از موزه مردم شناسی خلیج فارس و قلعه پرتغالیها از جمله برنامههای فرهنگی اجرایی این اردوها بود.

 

مسئول اردویی و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را آشنایی نسل چهارم انقلاب با نسل اول انقلاب بیان کرد و افزود: آرامش و امنیت حاکم در کشور، علی رغم ناامنی موجود در کشورهای همسایه، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان و شهدایی است که با حضور در خط مقدم در دفاع از ارزشها و میهن اسلامی به فرمان امام لبیک گفته و به وظیفه انقلاب و جهادی خود عمل کردند.

 

وی گفت: در این سفر تلاش میشود با حضور روحانیون و راویان، روش و سیره و سبک زندگی شهدا همچنین روحیه ولایت مداری، گذشت، ایثار و شجاعت به نسل امروز منتقل شود.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار