فعالیت‌های مرکز ملی پاسخگویی دینی در زمینه کاهش اضطراب ناشی از جنگ ۱۲ روزه

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از برخی فعالیت‌های این مرکز از جمله افزایش تعداد کارشناسان به منظور حمایت روانی از مردم در شرایط بحران و کاهش اضطراب ناشی از جنگ خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۴ - ۲۳:۵۷ - 08July 2025

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد اصغری» رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگویی با اشاره به فعالیت‌های مرکز در دوره بحران اظهار داشت: تولیدات متنوع مرکز، نشان‌دهنده عزم جدی ما برای ایفای نقش مؤثر در فضای مجازی و رسانه‌ای است.

فعالیت‌های مرکز ملی پاسخگویی دینی در زمینه کاهش اضطراب ناشی از جنگ ۱۲ روزه

وی افزود: با رصد لحظه‌ای فضای مجازی و تماس‌های مردمی، محتوای تخصصیِ پرسش و پاسخ در قالب‌های متنوعی مانند عکس‌نوشته، کلیپ، پادکست، پوستر و اینفوگرافی با هدف پاسخ به شبهات مردم و مقابله با جنگ روانی دشمن تولید و با هشتک روایت صادق منتشر شد.

اصغری تصریح کرد: ترکیب «سرعت در پاسخگویی» و «غنای محتوایی» زمینه‌ساز روشنگری، امیدآفرینی و تقویت تاب‌آوری جامعه بوده است.

عضو هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با تأکید بر پاسخگویی سریع و مستند به شبهات به‌عنوان اولویت اصلی مرکز، افزود: در کنار تولید محتوای تبلیغی و آموزشی، کانالی اختصاصی در نرم‌افزار «پاسخگو» با نام «وعده صادق» راه‌اندازی شد تا دسترسی مردم به خدمات تسهیل گردد. همچنین، کتاب‌های الکترونیک اعتقادی و تاریخی در قالب متنی و صوتی تولید و عرضه شده است.

رئیس مرکز در ادامه به خدمات مشاوره‌ای ارائه‌شده اشاره کرد و گفت: با هدف حمایت روانی از مردم در شرایط بحران، تعداد کارشناسان بخش تلفنی و گفت‌وگوی آنلاین افزایش یافت تا به‌ویژه در زمینه کاهش اضطراب ناشی از جنگ، خدمات بهتری ارائه شود. از سوی دیگر، با برگزاری نشست‌های علمی و تولید محتوای آموزشی، سطح کیفی خدمات کارشناسان ارتقا داده شد.

وی در بخش پایانی سخنانی خود اضافه کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با بهره‌گیری از ۴۰۰ کارشناس مجرب، روزانه به ۱۰ هزار پرسش دینی در حوزه‌های تخصصی از جمله؛ «تفسیر و علوم قرآن»، «علوم و مباحث حدیثی»، «مشاوره و روانشناسی»، «کلام و اعتقادات»، «احکام شرعی»، «اخلاق و تربیت»، «تاریخ و سیره» و «سیاسی و اجتماعی» پاسخ می‌دهداظهار داشت: با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شرایط جنگ، از تولید محتوای تخصصی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای با عنوان روایت صادق خبر داد و گفت: جنگ نوعی درگیری بین دو کشور است که عموماً در آن از سلاح‌های سخت بر علیه یکدیگر استفاده می‌شود، اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور و بروز رسانه‌ها نوع جنگ از سخت به نرم تغییر کرده است.

وی افزود: جنگ نرم افکار انسان را نشانه گرفته و بر رفتار او تأثیر می‌گذارد که این از طریق رسانه و ابزار‌های نرم انجام می‌شود، در این جنگ خبری از سلاح، تانک و توپ و تجهیزات نظامی نیست، بلکه رسانه، فیلم، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، سینما و شبکه‌های اجتماعی این کار را انجام می‌دهد، دشمن در جنگ نرم با استفاده از این ابزار‌ها بر فکر و تصمیم انسان‌ها تأثیر گذاشته و رفتار آنها را تغییر می‌دهد.

اصغری بیان کرد: به طور عمومی در دنیا، جنگ رسانه‌ای از سوی کشور‌های استعمارگر به سوی کشور‌های مستعمره یا مستقل صورت می‌گیرد تا آنها را با اهداف خود همسو نماید و یا در غیر این صورت به آنها ضربه بزنند که این جنگ ۱۲ روزه شامل هجمه کشور‌های استعماری غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل و قدرتمند منطقه خاورمیانه و عرصه بین‌الملل بود.

انتهای پیام/.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار