همزمان با دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت

جشن میلاد کوثر 17 فروردین در دانشگاه قم برگزار می‌شود

معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از برگزاری جشن میلاد کوثر روز 17 فروردین در دانشگاه قم همزمان با برپایی دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ - 04April 2016

جشن میلاد کوثر 17 فروردین در دانشگاه قم برگزار می‌شود

سیده زهره دیبایی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در قم، با اعلام جزئیات برنامه های دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت اظهار کرد: این جشنواره به منظور تبیین نقش اثرگذار بانوان در پایداری و مقاومت، همزمان با استان های سراسر کشور و برخی کشورهای مسلمان، در استان قم برگزار می شود.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته در استان به منظور برپایی دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت همزمان با ایام میلاد حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن، افزود: در طلیعه این هفته و روز میلاد حضرت زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره) بیت تاریخی امام راحل در قم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان و با حضور جمعی از مسئولان استانی و بانوان، گلباران شد.

معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان قم برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر را برنامه محوری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در قم خواند و افزود: این مراسم راس ساعت 10:30 روز سه شنبه 17 فروردین با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و تجلیل از مادران شهدا و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم در آمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار می گردد.

وی به برپایی جلسه بررسی و نقد کتاب 700 کیلومتر اسارت با محوریت شهیده طیبه واعظی با حضور نویسنده کتاب و خانواده شهید اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه در ساعت 16 روز هفدهم فروردین در تالار غدیر کتاب آیت الله خامنه ای اجرا خواهد شد، ضمن آنکه مسابقه کتابخوانی از همین کتاب، از 11 لغایت 17 فروردین هر شب از ساعت 21:15 الی 21:30  از شبکه استانی سیمای نور پخش می گردد.

دیبایی برپایی همایش پیاده روی خانوادگی در ساعت 9 صبح روز 18 فروردین در بخش خلجستان و غبارروبی مزار شهدای گمنام همراه با آیین تجلیل از مادران بزرگوار شهدای این بخش را دیگر برنامه دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت خواند و افزود: محفل شعر خوانی "عصر شعر عاشورا" نیز در ساعت 16 روز همین روز در سالن سوره حوزه هنری برگزار می گردد.

معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان قم، به برپایی مراسم تجلیل از هفت بانوی هنرمند نمونه استان قم در سال 94 و تقدیر از مادر شهید طباطبایی اشاره کرد و افزود: این مراسم روز پنجشنبه 19 فروردین در آستانه سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می شود.

 وی در پایان دیدار با خانواده های معظم شهدای زن و حضور بانوان ایثارگر در برنامه های جشنواره در سرتاسر استان را از جمله دیگر برنامه های اصلی و جنبی دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در قم خواند.

جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با همکاری استانداری، فرمانداری، شهرداری، سپاه استان، بسیج جامعه زنان، حوزه هنری، صدا و سیما، دانشگاه قم و ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های عمومی و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و دیگر نهادهای ذیربط برگزار می گردد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار