بررسی «جایگاه اجتماعی بانوان در اسلام» در تانزانیا

همایش «جایگاه اجتماعی بانوان در اسلام» به همت رایزنی فرهنگی ایران و با مشارکت شورای عالی مسلمانان و مؤسسه ولی عصر در دارالسلام برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ - 05April 2016

بررسی «جایگاه اجتماعی بانوان در اسلام» در تانزانیا

به گزارش گروه سایررسانه های دفاع پرس، علی باقری، رایزن فرهنگی ایران در دارالسلام گفت: پیامبر اکرم(ص) احترام خاصی برای فاطمه زهرا(س) قائل بودند که این احترام نه تنها به خاطر جایگاه والای حضرت بود بلکه درسی نیز به مسلمانان آن دوران چه بسا، طول تاریخ بود.

وی در ادامه بیان کرد: اسلام حقوق زنان را به عنوان یک انسان و عضو اصلی جامعه در 14 قرن پیش به رسمیت شناخته و به خوبی تبیین کرده است، در حالیکه حقوق زنان در غرب طی اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم مطرح شد؛ اسلام پیشگام در تامین حقوق زنان است.

رایزن فرهنگی ایران افزود: زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نطام جمهوری اسلامی، توفیقات و پیشرفتهای این نظام مقدس، نقش بسزایی را داشتند.

وی در سخنان خود، با اشاره به نقش مهم زن در خانواده اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) خانواده را سلول اصلی اجتماعی میداند و معتقد است زن اساس خانواده است.

باقری ادامه داد: جایگاه زن در انقلاب اسلامی، ویژه است چراکه انقلاب اسلامی سعی کرده تا بانوان جایگاه انسانی خود را بدست آورند. امام خمینی(ره) تأکید دارند زنان باید سرنوشت سیاسی خود را تعیین کنند.

همچنین، در بخشی دیگر از این همایش خانم شمیم خان، رئیس بخش زنان شورای عالی مسلمان، خانم زینب جمعه از معلمین مدرسه دارالهدی و عضو الزهرا فاندیشن، خانم ملال، رئیس دانشگاه اسلامی مروگرو، خانم پیلی رجب، از مؤسسه ولیعصر WIPAHS و خانم امبونی چکا MBONI CHEKA از شورای عالی مسلمانان سخنرانی کردند.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار