حجت‌الاسلام شهیدی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

بخشی از معوقات ایثارگران تا ایام نوروز پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سعی‌مان این است که تا ایام نوروز بخشی از معوقات ایثارگران را بپردازیم و بخشی دیگر را در سال آینده پرداخت کنیم.
کد خبر: ۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 09December 2013

بخشی از معوقات ایثارگران تا ایام نوروز پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز با حضور در آسایشگاه جانبازان ثارالله از جانبازان قطع نخاعی عیادت کرد. در این دیدار جانبازان مشکلات خود را با رئیس بنیاد شهید در میان گذاشتند.

وی در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون جامع حمایت و خدماترسانی به ایثارگران که 10 ماه پیش ابلاغ شده است، افزود: مدتها است که این قانون تصویب شده منتهی ابلاغ نشده بود، اما بعد از تشکیل دولت دکتر روحانی آن را دنبال کردیم و ابلاغیههای آن را بررسی کردیم.
 
شهیدی ادامه داد: یکی از مشکلات مطرح در این موضوع بار مالی برخی از موضوعات بود که در لایحه بودجه امسال مطرح کردیم و باید ببینیم که چگونه آن را ابلاغ خواهیم کرد و برایش چه مقدار بودجه در نظر گرفته شده است.آییننامه اجرایی آن را مدت کوتاهی است که شروع کردهایم و یکسری از مشکلاتی که بار مالی نداشته است را اجرایی میکنیم اما برای مشکلات مالی منتظریم تا بودجه مورد نظر معین شود و ما مرحله اجرایی را آغاز کنیم.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوالی درباره مطالبه جانبازان و ایثارگران که بخشی از آن قرار بوده از طریق سهام پرداخت شود و مورد اعتراض جمعی قرار گرفته، گفت: ما مقداری از معوقات را به جامعه ایثارگران پرداخت کردهایم چون دولت 2 نیروگاه به ما داده است و گفته آن را در مقابل بدهیهای بنیاد پرداخت کنید ما هم از خود جامعه ایثارگران به صورت مکتوب سوال کردهایم که میخواهند معوقاتشان به صورت سهام پرداخت شود یا نقد آن را دریافت کنند.
 
وی در ادامه این مطلب اذعان داشت: عدهای گفتند میخواهند سهامدار باشند و عدهای دیگر گفتند مبالغ نقدی آن را نیاز دارند. هماکنون طرحی اجرا میکنیم تا ببینیم اگر سهامها را بفروشیم مبالغ آن را به صورت نقد برای معوقات ایثارگران پرداخت کنیم حتی میتوان این سهامها را از برخی جانبازان که خود دارای سهام شدهاند گرفته و بفروشیم و در مقابل آن مبالغ نقدی را پرداخت کنیم. سعیمان این است که تا نوروز امسال بخشی را بپردازیم و بخشی را هم در سال آینده پرداخت کنیم. در هر حال ما دنبال معوقات جامعه ایثارگر هستیم.
 
حجتاسلام شهیدی درباره مشکلات تهیه دارو و هزینههای بالای آن برای جانبازان گفت: ما صندوق درمان را از که سالها قبل تعطیل کرده بودند در بنیاد شهید فعال میکنیم و این موضوع را مصوبه کردهایم. بخشی از جانبازان که بیمه ندارند و نمیتوانند هزینهها را خودشان را تامین کنند هزینه درمانشان از این صندوق تامین خواهد شد. نباید فراموش کنیم که جانبازان ولی نعمت ما هستند به خصوص جانبازان بالای 70 درصد شهیدان زندهای هستند که باید به آنها رسیدگی شود.
 
وی با اشاره به بالا رفتن سن ایثارگران و خانواده شهدا در سراسر کشور گفت: با بالارفتن سن ایثارگران در استانها مشکلات درمانی بسیاری بوجود آمده که آنها نمیتوانند برای درمان دائما به تهران مراجعه کنند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: تصمیم گرفتیم طبق درخواست مراکز استانها پزشکان متخصص را در راستای درمان جانبازان به استانها اعزام کنیم تا آنها جانبازان را ویزیت کرده و چنانچه نیاز به بستری دارند از مرکز استان به تهران آورده و در بیمارستانهای بنیاد بستری کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار