منطقه خودخوانده قره باغ از آتش بس خبر داد

پایگاه خبری راشا تودی امروز (سه شنبه) در گزارشی فوری از اعلام آتش بس در قره باغ از سوی وزارت خارجه این منطقه خودخوانده خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ - 05April 2016

منطقه خودخوانده قره باغ از آتش بس خبر داد

به گزارش گروه بینالمللی دفاع پرس، یک مقام وزارت خارجه منطقه خودخوانده اعلام کرد که براساس دستور مقامات جنگ در این منطقه متوقف شده است؛ در حالیکه به گزارش رویترز مقامهای جمهوری آذربایجان از آن ابراز بی اطلاعی میکنند.

به گزارش راشا تودی پس از آنکه دامنه جنگ نیمهشب گذشته با استفاده از تانک، خمپارهانداز و هواپیماهای جنگی در قرهباغ افزایش یافت، مقامات عالی این منطقه خودخوانده دستور اجرای فوری آتشبس را صادر کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که طی دو روز گذشته 16 نفر از نیروهای ارتش این کشور کشته شده اند. براساس گزارش ها، شمار تلفات دو طرف از زمان آغاز درگیری ها در منطقه قفقاز از جمعه گذشته به 64 نفر رسیده است.

وزارت دفاع آذربایجان همچنین اعلام کرد که آتشباری ارمنستان علیه مواضع نظامی و غیرنظامی همچنان ادامه دارد. شورشیان قره باغ نیز جمهوری آذربایجان را به تجاوز متهم کرده اند.
روسیه و غرب طرف های درگیر را به خویشتنداری و پایان دادن به این درگیری فراخوانده اند.
قرار است میانجی هایی از روسیه، آمریکا و فرانسه امروز تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر وین گرد هم آیند و درباره حل و فصل این مساله مذاکره کنند.

تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه درگیر ناگورنو قره باغ در سال 1988میلادی آغاز شد.
به رغم توافق آتش بس سال 1994 میلادی، طرفین درگیری تاکنون توافق صلحی امضا نکرده اند و خشونت های پراکنده هر از چند گاه به قیمت جان نظامیان تمام می شود.
تشدید درگیری ها در چهار روز گذشته نگرانی جدیدی را درباره این منطقه ایجاد کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار