حجت‌الاسلام ماندگاری:

عده‌ای چاره مشکلات را برقراری رابطه با آمریکا می‌دانند

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: دشمن با ایجاد فشارهای اقتصادی می خواهد در مردم این باور را به وجود آورد که تا با آمریکا ارتباط برقرار نکنیم مشکل ها برطرف نخواهد شد.
کد خبر: ۷۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ - 06April 2016

عده‌ای چاره مشکلات را برقراری رابطه با آمریکا می‌دانند

به گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری روز سه شنبه در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و جشن میلاد کوثر در دانشگاه قم با اشاره به اینکه همه ما به موفقیت و رسیدن شهدا به آرامش حقیقی که همان رضایت الهی است اعتراف می کنیم، ادامه داد: بالاترین وابستگی ایمانی و عملی شهدا به اهل بیت (ع) این بود که باور کردند حرف ولی، حرف خداست و این بالاترین امتیاز شهدا است.

رئیس موسسه سیره شهدا گفت: نمی توان نسبت های خانوادگی را ملاک نزدیکی به شهدا دانست بلکه باید در جهت تحقق ارزش هایی که آنها خون خود را برای آن فدا کردند گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه خداوند ولی را قرار داد تا بشریت را مدیریت کند، افزود: در زمان غیبت امام زمان (عج) هدایت جامعه اسلامی برعهده ولی فقیه است و همگان باید متوجه این نکته باشند که ولی بیش از سایر افراد به مسائل در حوزه های مختلف احاطه دارد.

وی بیان کرد: امروز مشکل بزرگ جامعه ما این است که عده ای می خواهند در مقابل حرف ولی صحبت کنند، در حالی که جامعه تنها با هدایت ولی به سعادت خود خواهد رسید.

ماندگاری با بیان اینکه مدتی است ولی فقیه بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارند گفت: دشمن متوجه شد از طریق تهاجم نظامی و فرهنگی نمی تواند به خواسته های خود برسد به همین خاطر به تهاجم اقتصادی روی آورد و امروز جنگ در این عرصه در جریان است.

وی افزود: دشمن با ایجاد فشارهای اقتصادی می خواهد در مردم این باور را به وجود آورد که تا با آمریکا ارتباط برقرار نکنیم مشکل ها برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای هم در داخل کشور با اقدامات خود به کمک دشمن آمدند بیان کرد: اگر مردم بر خلاف واقعیت به این نتیجه برسند که تنها راه برطرف کردن مشکل ها رابطه با آمریکا و متحدانش است، دشمن به خواسته های خود خواهد رسید.

رئیس موسسه سیره شهدا ادامه داد: سرنوشت ایران در زمان حکومت پهلوی و شرایط امروز کشورهای متحد آمریکا در منطقه به خوبی نشان می دهد که دشمن تنها به دنبال وابسته کردن مردم و استعمار منابع کشورها است.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای انسان در شرایط سخت و دشوار با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفته و نیازهایش شکوفا می شود، افزود: در زمان طاغوت با وجود ارتباط با آمریکا میزان اختراع ثبت شده توسط نخبگان بسیار محدود بود اما در نظام اسلامی با وجود این همه مشکل و تحریم بیش از 30 هزار اختراع ثبت شده وجود دارد.

ماندگاری پیرامون نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: جامعه از نهاد خانواده تشکیل می شود بنابراین توجه به نقش بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی پیرامون راهکارهای آن از همان محیط خانه بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: مدیر اقتصادی درون خانه زن است و اگر بتواند سه فرهنگ کار، قناعت و اصلاح الگوی مصرف را در خانه ترویج کند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک بزرگی کرده است.

ماندگاری گفت: امروز فرهنگ کار در میان بسیاری از جوانان ما از بین رفته است و همه به دنبال کارهای دولتی هستند در حالی که در کشور ظرفیت های بسیاری برای فعالیت و کار در بخش های مختلف وجود دارد.

وی افزود: نداشتن قناعت در خانواده ها باعث شده است افراد همواره به فکر زیاد کردن اموال خود باشند و حتی بسیاری از مردم با وجود اینکه نیازی به گرفتن یارانه از دولت ندارند به آن وابسته شده اند که این آسیب است.

وی ادامه داد: توجه به اصلاح الگوی مصرف و عمل به آن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باعث می شود از امکانات تحت اختیار خود بهتر استفاده و از هدر رفتن منابع جلوگیری کنیم.

جشن میلاد کوثر و سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت به همت معاونت امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، با مشارکت استانداری، فرمانداری، دانشگاه قم و ... و با حضور مادران، خواهران، همسران و دختران شهیدان در سالن شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار گردید و طی آن از پنج خانواده معظم شهید به نمایندگی از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار