امیر سرتیپ دوم آذریان عنوان کرد؛

برگزاری هفدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مشهدمقدس

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن­الائمه(ع) گفت: به مناسبت سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی مراسم گرامیداشتی روز شنبه 21 فروردین ماه از ساعت 9 الی 11 در مهدیه مشهد برگزار می­‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 07April 2016

برگزاری هفدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مشهدمقدس

به گزارش دفاع پرس از مشهد، جلسه هماهنگی بزرگداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و همچنین بزرگداشت هفدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و همچنین نمایندگانی از دستگاههای اجرایی استان در سالن جلسات مجتمع ثامن­ الائمه(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه شمالشرق ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی با اقدامات و فعالیت­ های خود چه در قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس دِین زیادی به گردن ملت ایران دارد که از خداوند خواهانیم که ما را قدردان این جانفشانی­ها قرار دهد.

وی افزود: اولین روزی که در تاریخ انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که توسط حضرت امام(ره) و بنا به تدبیر ایشان انجام پذیرفت. همزمان با 29 فروردین و نامگذاری این روز به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران، هر سال مراسمات مختلفی برگزار می­ شود که گوشه­ ای از اقتدار نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می­ شود.

امیر جهانشاهی خاطر نشان کرد: ارتش به عنوان یکی از نیروهای مسلح در کنار سپاه پاسداران قهرمان و نیروی انتظامی دلاور و بسیج مردمی در این ایام، توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و با توجه به تهدیداتی که از سوی دشمنان صورت گرفته است این نمایش اقتدار باعث دلگرمی دوستان و یأس و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

در ادامه این جلسه امیر سرتیپ دوم رضا آذریان فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن­ الائمه(ع) با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش به تشریح برنامه ­های این روز پرداخت و افزود: به مناسبت سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی مراسم گرامیداشتی روز شنبه 21 فروردین ماه از ساعت 9 الی 11 با حضور خانواده معظم این شهید عالی­قدر و همچنین مقامات لشکری و کشوری در مهدیه مشهد برگزار می­ شود، که از همه ارگان­ها و سازمان­ها و نیروهای مسلح دعوت شد تا به همراه کادر و کارکنان خود در این مراسم حضور به هم رسانند.   

وی افزود: مراسم عطرافشانی مزار شهدای بهشت رضا(ع)، دیدار فرماندهان لشکری با جانبازان آسایشگاه حضرت امام خمینی(ره)، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سطح استان از دیگر برنامه ­های این ایام است.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن ­الائمه(ع) با بیان این مطلب که در روز ارتش برای بیان گوشه­ هایی از عملکرد نیروهای مسلح و همچنین این نهاد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی سخنرانانی به مراکز آموزشی اعزام می ­شوند یادآور شد: حضور پرسنل این نیرو در نمازجمعه در سطح استان و سخنرانی فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی قبل از خطبه­ های نماز جمعه، دیدار با آیت­ الله علم­ الهدی نماینده ولی­ فقیه و امام جمعه مشهد مقدس و همچنین دیدار با ائمه جمعه استان، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی بین یگان­ های ارتش جمهوری اسلامی، تقدیر از پرسنل پایور و وظیفه در سالروز ولادت حضرت علی­ اکبر(ع) به مناسبت روز جوان، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس عناوین دیگر برنامه­ هایی است که در این ایام برگزار می­ شود.

وی در پایان ضمن دعوت از دستگاه­ ها و ارگان­های استان برای معرفی هر چه بیشتر این روز به نام ارتش و فضاسازی دستگاه­های اجرایی برای شناساندن این نهاد تصریح کرد: در روز 29 فروردین ماه رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در منطقه شمالشرق و به خصوص مشهد مقدس خواهیم داشت و یکبار دیگر قدرت و صلابت نیروهای مسلح به نمایش گذاشته خواهد شد. این برنامه در مشهد روز یکشنبه 29 فروردین ماه ساعت 8/30 صبح با سخنرانی استاندار خراسان رضوی و با حضور مسئولین لشکری و کشوری برگزار می­ شود.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار