سنندج پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی را در میان مراکز استان‌ها دارد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت:سنندج پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی را در میان مراکز استان‌های سطح کشور دارد.
کد خبر: ۷۶۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۹ - 23July 2025
به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، سید فواد حسینی عصر چهارشنبه در بازدید از اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: مکلف به کارآمدسازی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی برای کودکان با نیاز‌های ویژه هستیم.
 
سنندج پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی را در میان مراکز استان‌ها دارد
 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با یادآوری نقش جبار باغچه‌بان در تاریخ آموزش و پرورش کشور گفت: باغچه‌بان با تأسیس نخستین مدرسه ویژه ناشنوایان در سال ۱۳۰۳، آغازگر تحولی مهم در آموزش دانش‌آموزان استثنایی شد.
 
وی افزود: با تصویب اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۳۷۰، این سازمان مسئولیت شناسایی، آموزش، ارائه خدمات توانبخشی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی متناسب با نیاز‌های دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه را بر عهده گرفت.
 
حسینی از بهره‌برداری نخستین سالن ورزشی چندمنظوره ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه خبر داد و تصریح کرد: این اقدام گامی مهم در شناسایی و شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های این دانش‌آموزان است.
 
وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های آموزشی در مرکز استان گفت: سنندج تنها مرکز استانی در کشور است که سرانه فضای آموزشی آن از میانگین استانی کمتر بوده و نسبت به سایر مراکز استان‌ها وضعیت نامطلوب‌تری دارد.
 
حسینی خاطرنشان کرد: تعدادی از املاک مازاد اداره کل آموزش و پرورش برای مولدسازی معرفی شده و فروش آنها می‌تواند بخشی از پروژه‌ها و مدارس نیمه‌تمام، به‌ویژه در حوزه استثنایی را تکمیل کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر رصد و پایش وضعیت دانش‌آموزان استثنایی پس از فارغ‌التحصیلی، گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای حمایت و توانمندسازی این افراد ضروری است.
 
وی همچنین بر مناسب‌سازی اتوماسیون اداری برای نابینایان، جابجایی ساختمان اداره استثنایی، حل مشکلات سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، اجرای قانون حمایت از معلولان و جذب نیروی انسانی معلول تاکید کرد.
 
در ابتدای این دیدار، اقبال خانی، سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان، با اشاره به تخصصی بودن فعالیت در این حوزه گفت: توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و ارتقای کیفیت نیروی انسانی لازمه تحول در آموزش و پرورش استثنایی است.
 
وی با اشاره به فرسودگی فضا‌های آموزشی افزود: از مجموع ۶۵ مدرسه و مرکز جامع استثنایی در استان، ۶ ساختمان در وضعیت تخریبی قرار دارد و از سال ۱۳۷۸ تاکنون تنها هنرستان نوآوران سنندج به این فضا‌ها اضافه شده است.
 
خانی تصریح کرد: پروژه‌های حوزه استثنایی که از سال ۹۴ آغاز شده، با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصدی متوقف شده و نیازمند پیگیری جدی متولیان است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار