یا حضور حجت الاسلام پناهیان؛

سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در مازندران برگزار شد

همزمان با سراسر کشور صبح امروز سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور استاد پناهیان در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ - 06April 2016

سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در مازندران برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، همزمان با سراسر کشور صبح امروز سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسئولین استانی، خانواده های معظم شهدا و با سخنرانی استاد پناهیان در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: بانوان در یک جامعه نقش هدایت کننده داشته و می توانند جامعه و اطرافیان را به سمت علاقهمندیهای خودشان سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه معنویت حقیقی و کاذب در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: مهمترین ملاک دین حقیقی از دین کاذب رفتار و خلق مدعیان دینی و داشتن قدرت و ایمان است.

استاد حوزه و دانشگاه موضوع انتقال فرهنگ را از کارکردهای بانوان در جامعه دانست و تصریح کرد: دشمن به دنبال هرزگی جوانان است و می خواهد برخی از شئونات و ارزشهای اسلامی که موجب لذت مادی و معنوی می شود را با ترویج مفاسد اخلاقی کم رنگ و حذف کند.

وی با توصیه به اینکه افراد باید تلاش کنند در زندگی از افراط و تفریط پرهیز کنند، افزود: دین دنبال این است که افراد به جایی برسند که خود حکیم و با اقتدار شوند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مادران شهدا در تربیت فرزندان قوی موفق بودند، اظهار کرد: بسیاری از طلاق ها ناشی از ضعف قدرت مرد است و تربیت دینی این است که ما فرزندان را مانند کوهی استوار تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در ادبیات دینی داشتن تواضع، مهربان بودن بدون اقتدار نشانه تربیت خوب نیست و در دین کرنشی که از ناحیه ضعف باشد ارزشی ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه که شهدا مظهر قدرت یک ملت هستند، عنوان کرد: من به قدرت روحی شهدا رشک می برم و از عظمت روح بلند شهدا قدرت می گیرم.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما قبل از مظلومیت سرشار از قدرت بودند، افزود: هنرمندان برای شهدا محصولاتی تولید کنند که سرشار از قدرت باشد و این اقتدار و روح بلند شهدا را به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه باید در سریال های تلویزیونی عامل جاذبه مردان را قدرت قرار دهید نه شهوت، گفت: صدا و سیما از مادران شهدا مصاحبه کنند و اینکه شهدا حقیرانه بزرگ نشدند تا حقارت را بپذیرند، مستندات تهیه کنند.

وی هرزگی را عامل ضعف جوانان دانست و افزود: قدرت روحی شهدا این است که از مرگ نهراسیدند و هر کس درباره این موضوعات بیندیشند شیفته این اقتدار میشوند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شهدا نشاط آفرین و مظهر اقتدار هستند و ملتی که چنین سرمایههایی دارد در برابر دشمنان سر فرود نخواهد آورد.

وی با بیان اینکه کشور ایران در نهایت اقتدار حتی به یک روستای همجوار خود حمله نکرد، افزود: ما در نهایت اقتدار مهربانترین و بزرگوارترین کشورها هستیم تا جایی که کشوری که از لحاظ جغرافیایی به سختی می توان آن را در جغرافیای کره زمین پیدا کرد برای این کشور عرض اندام می کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ما از دینداری انتظار قدرتمندی داریم، افزود: فرزندانتان را برای کسب اقتدار درس خوان کنید.

وی با بیان اینکه مادران شهدا زنانی اندوهگین نیستند و تصور جامعه از مادران شهدا نباید فقط مادران غمدیده باشد، ادامه داد: مادران شهدا قهرمانان ملی هستند و از زندگی لذتی بردهاند که هیچ مادری به اندازه این مادران شهدا احساس خوشبختی و لذت ندارند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: یک مادر شهید احساس غرور بالاتر و ویژهتر دارند و نباید فقط از اندوه مادر شهید سخن گفت باید از شکوهی که در دل مادران شهید نقش بسته است نیز حرف زد.

 سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس مازندران اظهارداشت: مادران شهدا درطول هشت سال دفاع مقدس با الگو قرار دادن ائمه اطهار و با صبوری و استقامت، فرزندان خود را در راه اسلام به جبهه های حق علیه باطل فرستاند.

سردارملکی گفت: روح و عظمت شهدا بلند است و مادران شهدا نیز درزمان جنگ درکنار فرزندان خود حماسه ها آفریدند.

وی افزود: همه ما باید قدردان ایثار و فداکاری و صبر و استقامت مادران و همسران شهدا باشیم و تکریم خانواده شهدا را فراموش نکنیم.

سردار ملکی تصریح کرد: مهمترین مطالبات شهدا، پیروی از ولایت فقیه، مقابله با استکبار و حفظ حجاب اسلامی است که این وصیت نامه و سفارشات شهدا باید در زندگی مردم جایگاه ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه دفاع از ولایت ویژگی بارز و شاخص شهدا بود افزود: در زمان جنگ رزمندگان به پیرجماران لبیک گفتند و اکنون نیز ما وظیفه داریم پشت ولایت فقیه باشیم و هرچه رهبر معظم انقلاب فرمودند لبیک بگوییم.

سردار ملکی با بیان اینکه حافظان واقعی خون شهدا باشیم، تصریح کرد: نسل جوان ما باید بداند شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی در به ثمر رساندن و  پیروزی انقلاب زحمات زیادی کشیدند، که باید با تمام توان از این دستاورد شهدا دفاع کنیم.

یادآور می شود در این مراسم که با اجرای خواننده انقلابی حسن محمدزاده همراه بود، از کتاب جنگ فرخنده و شکوفه درخت نارنج در حوزه زنان دفاع مقدس رونمایی و از 100 مادر شهید نیز تجلیل شد.

 

این جشنواره سوی دفتر حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران و با همکاری استانداری مازندران، سپاه کربلا، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صنعت آب و برق مازندران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، دانشگاه مازندران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و فرمانداری ساری برگزار  شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار