به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، تا سالهای گذشته، ارائه بستههای رومینگ تنها اقدام اپراتورها برای پشتیبانی ارتباطی از زائران اربعین بود؛ اما امسال با توجه به تغییر نیازهای سفر و گسترش خدمات دیجیتال، مجموعهای یکپارچه شامل بیش از ۲۰ سرویس متنوع دیجیتال در اختیار مسافران عتبات عالیات قرار گرفته است.
این خدمات که حوزههای ارتباطی، مالی، حملونقلی و فرهنگی را پوشش میدهد، بهعنوان راهکاری نوین برای کاهش دغدغههای سفر، سادهسازی فرآیند ثبتنام و اعزام و افزایش امنیت ارتباطات زائران ارائه شده است.
زائران میتوانند پیش از حرکت، با مراجعه به اپلیکیشن «همراه من»، وسایل ضروری سفر را با تخفیفهای ویژه از فروشگاههای آنلاین معتبر نظیر دیجیکالا تهیه کنند؛ همچنین نقشه و راهنمای مسیر پیادهروی نجف تا کربلا، مجموعه ادعیه و مداحی و زیارات به صورت دیجیتال در دسترس قرار دارد.
برای انجام مراحل پیشنیاز سفر، امکان استعلام وضعیت گذرنامه، ثبتنام در سامانه سماح، پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی و خرید اینترنتی بلیتهای هواپیما و اتوبوس فراهم شده است.
در حوزه بستههای رومینگ ارتباطی نیز مشترکان همراه اولی که قصد دارند با سیمکارت خود عازم کشور عراق شوند، میتوانند با شمارهگیری کد *۱*۴۰# یا از طریق اپلیکیشن همراه من، بستههای موردنظرشان را خریداری و ضمناً از بسته یکپارچه خدمات دیجیتال بهرهمند شوند.
با این رویکرد تازه، امسال تجربه سفر زائران اربعین با بهرهگیری از خدمات دیجیتال و یکپارچه، امنتر، سریعتر و سادهتر خواهد بود.
انتهای پیام/ 281