نوجوانان خبرنگار افسران جنگ نرم در محله‌ها هستند

مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد، در جمع خبرنگاران طرح «خبرنگار محله» با تأکید بر پتانسیل بالای نوجوانان در حوزه رسانه، از آنان به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد.
کد خبر: ۷۶۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۳ - 02August 2025

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «سید علی قربانی»  مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد در گردهمایی خبرنگاران طرح «خبرنگار محله» با تأکید بر پتانسیل بالای نوجوانان در حوزه رسانه، از آنان به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد.

نوجوانان خبرنگار افسران جنگ نرم در محله‌ها هستند

 وی همچنین به اهمیت نقش خانواده‌ها در حمایت از فعالیت‌های رسانه‌ای نوجوانان اشاره کرد و گفت: اگر ماهی را در بالا رفتن از درخت به عنوان یک شاخصه بررسی کنیم، ماهی ناتوان‌ترین موجود جهان است؛ استعداد ماهی در شنا کردنش است؛ امروز که نوجوانان شما در حوزه رسانه فعال شده‌اند، در این دوره دنبال تأیید شدن و تشویق شدن هستند.

 مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد، به تبیین جایگاه و اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای نوجوانان پرداخت و با اشاره به اینکه نوجوانان امروز از آگاهی بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته برخوردارند، بر ضرورت حمایت و تشویق آنان در این عرصه تأکید کرد.

قربانی بیان کرد: نوجوانان امروز آگاهی بیشتری نسبت به دوره ما دارند؛ امروز دغدغه من این بود که پدران و مادران این نوجوانان رسانه‌ای را کنار هم بیاوریم، گفتگویی را داشته باشیم که قدر یکایک نوجوان‌های خودتان را داشته باشید.

وی همچنین به قدرت رسانه در تغییر دیدگاه‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه اگر بخواهیم نسبت به آن مبحث تکنیک و فریب‌های رسانه گفت‌و‌گو کنیم، شاید در یک کلمه گفت‌و‌گو شود و آن هم نوع زاویه قاب دیده است.

قربانی تصریح کرد: من می‌توانم مثل یک موضوع، نگاه و قابی را طراحی کنم که حق ظالم و مظلوم، مظلوم و ظالم با هم جابجا شود. این هنر رسانه‌ای ماست.

مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد از آغاز طرحی جدید با عنوان "روایت اول" خبر داد که در آن نوجوانان به عنوان خبرنگاران محلی، وظیفه روایت اتفاقات محله خود را بر عهده خواهند گرفت. 

وی هدف از این طرح را تربیت "افسران جنگ نرم" از میان نوجوانان دانست که بتوانند روایت اول را از سوی خودشان ارائه دهند.

قربانی در ادامه به پنج عامل کلیدی برای تبدیل شدن به یک "انسان رسانه" اشاره کرد: تشخیص، تجزیه، تحلیل، تولید و انتشار که توجه به این پنج محور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

 مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری از موارد، رسانه‌ها مردم را فریب می‌دهند و در تولید محتوا، سه گام اول (تشخیص، تجزیه، تحلیل) از دو گام نهایی تولید و انتشار مهم‌تر هستند.

در پایان، قربانی از تمامی همراهان همیشگی، خانواده‌ها و فرزندان شرکت‌کننده در این طرح، و همچنین مجموعه‌هایی نظیر سپاه، سازمان دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، رسانه ملی و سایر رسانه‌هایی که در اجرای این طرح همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوجوانان ، جنگ نرم ، رسانه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار